Vårdenhetsfarmaceuter till Läkemedelsavdelningen, Falun
Landstinget Dalarna / Apotekarjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla apotekarjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Dalarna i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Leksand eller i
hela Sverige Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!
ARBETSBESKRIVNING
Läkemedelsavdelningen arbetar länsövergripande med stöd till hälso- och sjukvård i läkemedelsfrågor av strategisk karaktär samt med vårdnära farmaceutiska tjänster. Avdelningen har ett nära samarbete med Läkemedelskommittén och avdelningen för läkemedelsförsörjning för att med samlad kompetens på bästa sätt driva och utveckla regionens läkemedelsfrågor.
Nu söker vi tre receptarier eller apotekare för arbete med läkemedelshantering på vårdavdelningar vid Medicinkliniken Falun. Arbetet innebär att utgöra ett nära vardagligt stöd till sjuksköterskor och annan vårdpersonal både i form av praktiskt handhavande av läkemedel och som kunskapsstöd.
Målet med tjänsterna är dels att avlasta och frigöra tid för patientarbete för avdelningarnas sjuksköterskor och samtidigt utveckla och säkra kvaliteten på läkemedelshanteringen.
De dagliga arbetsuppgifterna utformas tillsammans med kliniken, och består till exempel av:
• Iordningsställande av läkemedel
• Förberedelse av läkemedel till utskrivningsklara patienter
• Skötsel av läkemedelsvagnar och läkemedelsförråd
• Licenshantering
• Beställning av läkemedel utanför bassortiment
I uppdragen ingår också att delta i klinikens kvalitetsstyrning genom att utveckla rutiner och instruktioner för läkemedelshantering. Optimering av sortiment utifrån klinikens behov och för kostnadseffektivisering är centrala delar i tjänsterna.
Utbildnings- och informationsinsatser för vårdpersonal kan ingå i uppdragen.
Huvudsaklig arbetsort är Falun, men resor inom och utanför länet förekommer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare och som har stort intresse för att arbeta i vårdmiljö. Goda kunskaper om hur läkemedel hanteras inom sjukvården och erfarenhet av arbete med extempore eller iordningsställande är meriterande liksom tidigare arbete i hälso- och sjukvård eller på sjukhusapotek. Arbetet kräver att du kan kommunicera väl i tal och skrift på svenska, att du är väl förtrogen med MS Office-program samt har körkort för personbil.
Du behöver vara öppen för nya arbetssätt och arbetsuppgifter. Du ser förbättringsmöjligheter i ditt dagliga arbete och har ett genuint intresse för utvecklingsarbete och kvalitetsfrågor.
Du behöver ha lätt för att ta initiativ, vara självgående och ha en god känsla för service. Att ta nya kontakter ska vara naturligt för dig. Du har lätt för att samarbeta med och förmedla din kunskap till olika yrkesgrupper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Region Dalarnas uppgift är att göra Dalarna till en ännu bättre plats att leva på. Vi har ett brett uppdrag så möjligheterna är stora att du hittar ditt drömjobb hos oss! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, hjälpmedel, kollektivtrafik och folkhögskolor, samt arbetar med folkbildning, forskning, folkhälsa och kultur. Vi arbetar också med utvecklingsfrågor inom infrastruktur, näringsliv, arbetsmarknad och miljö.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på regiondalarna.se/jobb
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Tillsvidare
Publiceringsdatum2020-01-31ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLandstinget Dalarna
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "50:2020:159".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Landstinget Dalarna (org.nr 232100-0180)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Region Dalarna
Jobbnummer 5071415
Observera att sista ansökningsdag har passerat.