Vårdadminstrativa enheten söker medicinsk sekreterare

Region Halland / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Halland i Halmstad, Laholm, Falkenberg, Varberg, Helsingborg eller i hela Sverige

Arbetsplatsbeskrivning
Vill du utvecklas i din yrkesroll och vara med att göra skillnad, då ska du jobba hos oss.

Vårdadministrativa enheten, område 3 Hallands sjukhus, är ett eget verksamhetsområde och har uppdraget att ge administrativt stöd och service till områdets kliniker, vilka består av kirurgkliniken, operations- och intensivvårdsklinikerna, ortopedkliniken och urologkliniken. Den sammanhållna organisationen för medicinska sekreterare möjliggör ett flexibelt arbetssätt där våra fokusområden är journaldokumentation, diagnosklassificering, uppföljning och IT-stöd. Inom vår verksamhet arbetar ca 80 medarbetare.



Publiceringsdatum
2020-11-10

Dina arbetsuppgifter
Som medicinsk sekreterare hos oss kommer du att få ett varierande arbete som är roligt och intressant med omväxlande och ansvarsfulla arbetsuppgifter. Du deltar under rond vilket innebär ett nära och utvecklande samarbete både med sjuksköterskor och läkare på avdelningen. Även utskrift av diktat, scanning, posthantering och telefon är arbetsuppgifter du kommer att möta. Då vi är en mindre klinik så finns ett nära samarbeta med dina kollegor på mottagningen.



Kvalifikationer
Vi söker dig som uppskattar variation, som är ansvarstagande och tycker om att befinna dig inom en utvecklingsfokuserad arbetsplats. Du är utbildad medicinsk sekreterare, gärna med en tids erfarenhet från tidigare medicinsk sekreterartjänst. Meriterande är kunskaper i journalsystemet VAS, kodarutbildning och övriga kunskaper i relevanta IT-system. Då du i rollen har flertalet kontaktytor så är goda kunskaper i svenska språket av stor vikt.

Som person trivs du att arbeta både självständigt och i team och har viljan och förmågan att bidra till en god stämning i arbetslaget. Service, lyhördhet, struktur och stabilitet är egenskaper som karaktäriserar dig. Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet där engagemang, initiativ och flexibilitet är ytterligare viktiga egenskaper vi söker efter.

Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, vilket innebär att du kan komma att kallas till intervju innan sista ansökningsdagen.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är "Halland ­ - bästa livsplatsen" och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa!

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION HALLAND

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/827".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Halland (org.nr 232100-0115)

Arbetsplats
Hallands Sjukhus Varberg, Urologkliniken, avd 2A

Jobbnummer
5438018

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Halland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Halland: