Vårdadministratör till Regionens Skrivbyrå

Östergötlands Läns Landsting / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Östergötlands Läns Landsting i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Åtvidaberg eller i hela Sverige

Resurs och Kompetens är Region Östergötlands egen bemanningsorganisation. Vår verksamhet innefattar personalpooler, en enhet som koordinerar timanställda inom regionen och från årsskiftet en funktion som hanterar beställning av hyrpersonal. Internt har vi ett administrativt team av bemanningsassistenter och rekryterare som matchar behov med tillgängliga resurser och hanterar all administration kopplat till detta. Det är högt tempo, hög serviceanda och positiv stämning.

Våra vårdadministratörer kommer från årsskiftet att fungera som en "skrivbyrå" och jobba mot vårt strategiska mål; bidra till regionens förmåga att hantera patientdokumentation i tid.

Resurs och Kompetens uppdrag är att bistå med resurser för temporära behov och på så sätt minska övertid och trygga en hållbar arbetsmiljö för de medarbetare som jobbar inom sjukvårdande enheter. Med kompetens och tid för våra patienter bidrar vi till en vård i världsklass. Läs mer om hälso- och sjukvårdsverksamheten inom regionen på www.regionostergotland.se

Publiceringsdatum
2019-12-02

Dina arbetsuppgifter
Som vårdadministratör i vårt team fungerar du som en skrivresurs för hela Region Östergötland. Vårt bemanningsteam bedömer var behovet är störst och fördelar sedan arbetspass utifrån det. Som medarbetare formar du tillsammans med din chef din egen kompetensprofil och skriver för de enheter, mottagningar eller vårdcentraler där du är introducerad. Våra kunder kan också beställa hjälp från oss i samband med utbildningsdagar eller annan planerad frånvaro. Du skriver på distans i något av våra skrivrum eller jobbar på plats ute hos kund. Det finns också möjlighet att skriva en del tid hemifrån. Det är viktigt för oss att hålla ihop teamet varför samtliga vårdadministratörer kommer att ha samma chef, vilket är enhetschef Julia Ura.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Patientdokumentation i Cosmic
• Uppdatera dokument och kundspecifika rutiner för att enkelt kunna växla mellan olika verksamheter
• Administrativt stöd till Resurs och Kompetens enhet på vrinnevisjukhuset, vilket innebär ITR-frågor, hantera behörigheter, kontorsadministration, inköp, skriva protokoll/minnesanteckningar etc. Dessa arbetsuppgifter beräknas omfatta ca 10 % av tjänsten.

Erbjudande
Vi är en grupp på 9 vårdadministratörer idag och ska som ett första steg bli 12 medarbetare. Vi erbjuder ett omväxlande jobb med många spännande möten i både specialist- och primärvård. Vi är ett gäng som har mycket roligt ihop och det är högt i tak. Vi jobbar en del tillsammans men också ute hos kunderna. När du börjar hos oss får du en mentor och en gedigen introduktionsplan som lägger grunden för vilka verksamheter du skriver åt. Trivs du med patientdokumentation och tycker att det är roligt att knyta nya kontakter och bredda ditt kunnande, då ska du söka till oss.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har mycket god vana av patientdokumentation. Eftersom det främst handlar om journalsystemet Cosmic är denna kunskap värdefull. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket. Då en del av tjänsten också handlar om att vara ett administrativt stöd på kontoret på vrinnevisjukhuset så söker vi dig som kan hantera IT-frågor och behörigheter, hantering av tjänstekort etcetra. Som person är du ansvarstagande och gillar att ha kontakt med många människor. Arbetsuppgifterna ställer krav på stor flexibilitet och att du är självgående och tar tag i frågor som dyker upp.

Anställning och information
Omfattning på tjänsten är 100 % och huvudsaklig arbetsplats är Vrinnevisjukhuset, Norrköping. Tillträde enligt överenskommelse. Vi söker flera medarbetare och utökar både i Norrköping och i Linköping.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Verksamhetschef Katarina Nyhammar, katarina.nyhammar@regionostergotland.se, 010-103 24 30.

Vårdadministratör samt fackligt ombud Vision; Monica Karlsson, monica.ev.karlsson@regionostergotland.se

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är den 17 december 2019. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst CVU Direkt, under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Östergötlands Läns Landsting

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Östergötlands Läns Landsting (org.nr 232100-0040)

Arbetsplats
Region Östergötland

Jobbnummer
4982936

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Östergötlands Läns Landsting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Östergötlands Läns Landsting: