Vårdadministratör/läkarsekreterare, Ortopedmottagningen

Region Östergötland / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Ortopediska kliniken vid Universitetssjukhuset i Linköping (US) är en del av Centrum för kirurgi, ortopedi och cancervård (CKOC) inom Region Östergötland. Kliniken har två vårdavdelningar och en undervisningsavdelning samt en mottagning och rehabenhet. Verksamheten omfattar akut och planerad kirurgi samt behandling. Förutom basortopedi är klinikens specialistområden barnortopedi, övre extremitetskirurgi, ryggkirurgi samt tumörkirurgi. Forskning och utbildning ingår i klinikuppdraget och en aktiv forskningsverksamhet bedrivs på kliniken.

Sekretariatets främsta uppgift är att ansvara för vårdadministrationen i verksamheten, att ge god service till patienter, personal, remittenter och studenter. Arbetet innebär många varierande arbetsuppgifter och varje medarbetare är knuten till specifika uppdrag som ser olika ut beroende på erfarenheter och intresse.

KOM MED I VÅRT GLADA GÄNG!



Publiceringsdatum
2018-09-13

Dina arbetsuppgifter
I ortopediska klinikens sekreterargrupp arbetar ett glatt gäng bestående av 14 läkarsekreterare och vårdadministratör i nära samarbete med övriga yrkesprofessioner. Tjänsten innebär journaldokumentation i både öppen- och slutenvård samt administrativa uppgifter av olika karaktär. Det finns möjlighet att vara delaktig i vilka andra administrativa arbetsuppgifter man vill fokusera på beroende på vilka erfarenheter och vilka områden man brinner mest för. Vi söker dig som uppskattar att samarbeta med andra yrkesgrupper och som har en vilja och ett driv att arbeta med utvecklingsfrågor inom administration. Vi strävar hela tiden efter att förbättra processen och vården kring patienten.

Erfarenhet och utbildning
Du är utbildad vårdadministratör/läkarsekreterare. Det är meriterande om du har goda kunskaper i kodning och erfarenhet att arbete i journalsystemet Cosmic, samt bred IT-kunskap då stora delar av arbetet sker i olika dataprogram. Du ska ha goda svenska kunskaper i tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
Som person är du positiv, självständig och serviceinriktad. Du har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt utefter verksamhetens mål. Vi söker dig som är noggrann och strukturerad, och har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Arbetet ställer krav på eget ansvarstagande och flexibilitet samt att du ser möjligheterna i förändring. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du uppskattar ett omväxlande arbete där det emellanåt kan vara ett högt tempo.

Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst med tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Vårdenhetschef Ann Sandström Sjöberg, 010-103 84 01 Ann.Sandstrom.Sjoberg@regionostergotland.se

Facklig företrädare för Vision är Per-Arne Carell, 010-103 42 85.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är den 21 oktober 2018. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst CVU Direkt, 010-103 60 00.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuella löner

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Östergötland

Adress
Region Östergötland
Universitetsjukhuset
58185 Linköping

Kontorsadress
Universitetsjukhuset

Jobbnummer
4346425

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Östergötland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Östergötland: