Vårdadministratör/läkarsekreterare, Allergicentrum
Region Östergötland / Administratörsjobb / Linköping
2017-07-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vårdadministratör/läkarsekreterare, Allergicentrum" (publicerad 2017-08-14) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Vi söker dig som vill vara med och utveckla arbetet i våra nya fräscha lokaler på Garnisonsområdet. Allergicentrum är en enhet med engagerade medarbetare som utreder och behandlar barn och vuxna med astma, allergi och överkänslighet.
Hos oss arbetar specialister från Lungmedicin, Öron-näsa-hals, Hud- samt Barn- och ungdomsklinikerna. Vi arbetar mycket aktivt med utbildning och kompetensutveckling och har ett nära samarbete med primärvården. Vi är 25 personer som arbetar tätt tillsammans kring våra patienter. Det som kännetecknar vår arbetsplats är god stämning och att det är "högt i tak".
Publiceringsdatum2017-07-25Dina arbetsuppgifterSom vårdadministratör/läkarsekreterare hos oss kommer du att jobba bredare än vad som traditionellt ingår i rollen. Förutom receptionsarbete, vårddokumentation, remisshantering samt bokning av patienter ingår även schemahantering, rollen som avvikelsesamordnare, att initiera och driva kvalitets- och utvecklingsarbete inom det administrativa området samt att avlasta chefen i verksamhets- och utvecklingsadministration.
Erfarenhet och utbildningVi söker dig som har vårdadministratörs- eller läkarsekreterarutbildning och goda kunskaper i Cosmic, vårt patientjournalsystem. Du har arbetat några år som vårdadministratör/läkarsekreterare. Uppdraget kräver mycket goda administrativa och IT-kunskaper. Du ska därför ha erfarenhet av Region Östergötlands olika IT-system. Introduktionen planeras efter dina tidigare erfarenheter.
Dina personliga egenskaperArbetet ställer krav på eget ansvarstagande, flexibilitet samt god kommunikationsförmåga. De egenskaper som vi värdesätter högt är att du har ett positivt tänkande och ser goda möjligheter i förändring, är noggrann och serviceinriktad, har god samarbets- och initiativförmåga och vågar tänka nytt. Som person är du stabil och har lätt för att anpassa dig till olika situationer och du kan hantera flera aktiviteter samtidigt.
Anställning och information
Detta är en heltidstjänst med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiderna är mottagningstid, alltså enbart vardagar på dagtid.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Verksamhetschef Mahvash Behzad, 010-103 13 47.
Facklig företrädare för Vision är Lotta Dahl, 010-103 23 96.
Så ansöker duSista ansökningsdag är den 13 augusti 2017.
Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Om du har problem med din registrering kontakta Region Östergötlands IT-akut: 010-103 30 00.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Östergötland
AdressRegion Östergötland
Brigadgatan 14
58185 Linköping
KontorsadressBrigadgatan 14
Jobbnummer 3615901
Observera att sista ansökningsdag har passerat.