Vårdadministrativ sekreterare/Medicinsk sekreterare, VAS 5
Södra Älvsborgs Sjukhus , Vårdadministrativ service, Område 5 / Administratörsjobb / Mark
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Mark,
Härnösand,
Timrå,
Sundsvall,
Kramfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södra Älvsborgs Sjukhus , Vårdadministrativ service, Område 5 i Mark Södra Älvsborgs Sjukhus, SÄS, är en av fyra sjukhusgrupper i Västra Götalandsregionen. SÄS är ett komplett akutsjukhus och bedriver länssjukvård inom, de för länssjukhus, vanligaste förekommande specialiteter. SÄS ansvarar även för barn- och ungdomsmedicinska och psykiatriska öppenvårdsmottagningar i kommunerna i Sjuhärad.
Vi är ett hälsofrämjande sjukhus med fokus på vård, behandling och arbetssätt som sätter patienternas behov i första rummet. Vi utvecklar våra verksamheter genom processtänkande och ett tvärprofessionellt samarbete.
Webbplats
www.vgregion.se/sasFacebook
www.facebook.com/sodraalvsborgssjukhusvgr Vi söker en vårdadministrativ/medicinsk sekreterare till VAS-område 5, med placering på Vårdadministration, SÄS Skene.
Arbetet innebär 50 % vårdadministrativt arbete kombinerat med 50 % sedvanliga arbetsuppgifter för medicinsk sekreterare.
Du bör vara intresserad av ett omväxlande arbete. Du är serviceinriktad och positiv och har ett intresse och en vilja att vara en del i verksamhetens stödfunktion. Du har ett strukturerat arbetssätt och en förmåga att skapa goda kontakter och du kan organisera ditt arbete självständigt. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
I huvudarbetsuppgifterna ingår bland annat
- Stöd till enhetschefen i bemanningsplanering, schemaläggning, personaladministration och introduktion
- Bemanningsansvarig för området vid enhetschefens frånvaro
- Heromarapportör
- Ansvarig för beställning på Marknadsplatsen
- IT- och telefonansvar, behörighetsadministration
- Webbredaktörsroll
- Mötesadministration
- KIV-ansvar
- Fakturahantering
- Miljöombud
- Samordnare för dietistmottagningens vårddokumentation och tidbok
- Medicinsk dokumentation, patientklassifikation, diagnos- och KVÅ-registrering inom specialiteterna medicin, kirurgi, urologi, ortopedi, anestesi, neuro-rehab
Publiceringsdatum2018-08-27Kvalifikationer - Utbildning i vårddokumentation, högskoleutbildning, YH- eller KY-utbildning för medicinsk sekreterare
- Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
- God estetisk känsla för språkbruk och layout
- Stor datorvana, gärna erfarenhet från Heroma och Episerver samt sjukhusets vård-administrativa system (Melior, Elvis).
Välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Efter överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-16
Ange följande referens när du ansöker: 2018/5216
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Jokisalo, enhetschef 0320-77 9455
FöretagSödra Älvsborgs Sjukhus , Vårdadministrativ service, Område 5
AdressSödra Älvsborgs Sjukhus , Vårdadministrativ service, Område 5
Brämhultsvägen 53
50182 Borås
KontorsadressBrämhultsvägen 53
Jobbnummer 4311545
Observera att sista ansökningsdag har passerat.