Vård- och rehabteamet i Åtvidaberg utökar med en fysioterapeut

Åtvidabergs Kommun / Sjukgymnastjobb / Åtvidaberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukgymnastjobb i Åtvidaberg, Linköping, Valdemarsvik, Söderköping, Norrköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åtvidabergs Kommun i Åtvidaberg

Åtvidabergs kommun ligger mitt emellan kust och storstad med goda kommunikationer och pendlingsmöjligheter. Här får du tillgång till vacker natur och ett rikt friluftsliv.

Inom kommunen arbetar runt 900 engagerade medarbetare tillsammans för att medborgarna ska få bästa möjliga service. Varje medarbetare är en viktig del i kommunens arbete som präglas av framåtanda och mod att prova nya, hållbara lösningar. Vi lär av varandra och tar tillvara på kompetenser inom organisationen. I Åtvidabergs kommun får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll.

Vi utökar nu rehabteamet för att kunna arbeta ännu mera offensivt i våra verksamheter. Är du fysioterapeut och vill vara med och utveckla kommunal rehabilitering i Åtvidaberg? I så fall är du rätt person att ansluta dig till vårt team.

Som fysioterapeut utför du tillsammans med övriga rehabteamet insatser i särskilt boende, korttidsboende, LSS, Trygg Hemgång och i ordinärt boende. I ditt arbete möter du människor i olika livsfaser, med olika problem och många gånger med ett långvarigt vårdbehov. Oavsett individens boendeform är omvårdnaden personcentrerad. Vi är även en del i regionens LAH verksamhet där avancerad hemsjukvård och rehabilitering bedrivs både i ordinärt och särskilt boende.

Hos oss arbetar du i en liten organisation med ett härligt arbetsklimat och korta beslutsvägar. Du arbetar nära dina kollegor, chefer, MAR och samarbetspartners. I vård- och rehabteamet ingår verksamhetsledare, sjuksköterskor, undersköterskor, arbetsterapeuter, fysioterapeuter och farmaceut.

Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast, har B-körkort, god dokumentations-, och datavana samt behärskar svenska väl i tal och skrift. Har du erfarenhet av kommunal verksamhet och/eller kunskap och erfarenhet av att arbeta med äldre anses det meriterande.

Vi ser att du är strukturerad och har förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är också självgående och ansvarstagande samt innehar förmåga att samarbeta väl med andra, internt såväl som externt. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du deltar aktivt och kreativt i utvecklingen av vår verksamhet. Teamarbete är grundläggande och vi har regelbundna teamträffar med övrig vårdpersonal. Förskrivning av hjälpmedel och utbildning av omvårdnadspersonal ingår i arbetet.

Om anställningen

Anställningsform är 100% tillsvidare, tillträde 23-01-02 eller enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd dagtid måndag - fredag med flextidsavtal.

Publiceringsdatum
2022-11-09

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast 30 november. Rekryteringen sker fortlöpande, så vänta inte med din ansökan.

I Åtvidabergs kommun eftersträvar vi jämställdhet varför vi gärna ser en personalsammansättning som även speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar sökande som bidrar till detta.

Vi sköter hela rekryteringsprocessen själva och önskar därför denna gång inte några ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Åtvidabergs kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Åtvidabergs kommun (org.nr 212000-0415), http://www.atvidaberg.se/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Åtvidaberg kommun

Kontakt
Ulf Everving, Enhetschef
ulf.everving@atvidaberg.se
0120-83248

Jobbnummer
7154413

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åtvidabergs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åtvidabergs Kommun: