Vård och omsorgskontret söker kvalificerad assistent
Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige Norrköping är en stad i ständig förvandling. Vår befolkning växer, och vi har en potential som bara begränsas av oss själva. Vi brukar säga att kraften kommer ur kreativitet och våra 9 000 medarbetare. Genom att planera och driva en ständig utveckling skapar vi förutsättningar för ett nytt, spännande Norrköping. En kreativ mötesplats för människor och möjligheter.
Verksamhet och arbetsbeskrivning
Vård och omsorgskontoret söker kvalificerad administrativ assistent för våra medicinskt ansvariga funktioner samt ansvar för att märka upp och registrera vård och omsorgskontorets alla boenden och enheters inventarier i systemet Multitrace. Fördelningen är 50 procent till våra medicinskt ansvariga och 50 procent till att administrera inventariesystemet.
Våra medicinskt ansvariga behöver hjälp med registrering och framtagande av statististikuppgifter ur verksamhetens administrativa databaser. Arbetet innefattar även diareföring, skriva minnesantecknignar och protokoll, postbevakning, hantering och sortering av dokument, olika typer av serviceinsatser på möten, bokning av lokaler, biljetter och hotell med mera.
För inventariesystemet Multitrace krävs det att man åker ut till alla enheter och märker upp och registrerar inventarierna i systemet Multitrace. Man ska även informera om inventariehantering vid arbetsplatsträffar och ledningsgrupper, uppdatera informationsmaterial samt telefonservice. Arbetet innebär ett nära samarbete med IT-enheten.
Utbildning, erfarenhet och kompetens
Vi söker dig med adekvat utbildning inom administration/kontor. Du har ett professionellt förhållningssätt utifrån yrkesansvaret. God datorvana i Word, excell och powerpoint samt förmåga att lära dig kontorets övriga datassytem. Du behöver ha en god förmåga att kunna uttrycka dig i tal och skrift då arbetet innebär både att skriva protokoll och att kunna tala inför grupp. Du är självgående, flexibel, intiativrik och stresstålig. Du är noggrann och strukturerad. I arbetet ingår många möten med andra som kräver att du har en hög social förmåga, lätt för att samarbeta samt är serviceinriktad. Körkort är ett krav.
Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du områdeschef Eva Abrahamsson på telefon 011-15 12 68.
Din ansökan vill vi ha senast 21 oktober.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2011-10-06Arbetstider och omfattningTillsvidareanställning , Heltid , Dag
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagNorrköpings kommun
AdressNorrköpings kommun
Rådhuset (Ej för ansökningar)
60181 Norrköping
Jobbnummer 1047971
Observera att sista ansökningsdag har passerat.