Vapenhandläggare till Polisrättsenheten
Polismyndigheten Västra Götaland / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten Västra Götaland i Skövde,
Skara,
Falköping,
Lidköping,
Ulricehamn eller i
hela Sverige Polismyndigheten i Västra Götaland omfattar hela Västra Götalands län. Polisverksamheten är organiserad i fyra områden med säte i Göteborg, Uddevalla, Borås och Skövde. Därutöver finns tre länsgemensamma avdelningar, länskriminalpolisen, länsordningspolisen och förvaltningsavdelningen med säte i Göteborg. Polismyndigheten har 4150 anställda varav 3250 är poliser och 900 är civilanställda. Årsomsättningen är drygt 2,9 miljarder kronor.
Förvaltningsavdelningen består av två enheter, en för verksamhetsstöd (service) och en för polisrätt. Polisrättsenheten är organiserad i tre sektioner- handläggarsektionen, delgivnings- och godssektionen och dokumentationssektionen samt en tillsynsgrupp. De utlysta befattningarna är placerade vid handläggarsektionen som innefattar förutom handläggning av polisrättsärenden också passverksamheten på Stampgatan och den verksamhet som våra sex jurister svarar för. Polisrättsenheten omfattar drygt 100 medarbetare och har i stora delar ansvarsormråden som berör hela myndigheten.
Publiceringsdatum2012-05-03Dina arbetsuppgifterDe nu aktuella befattningarna ingår i polisrättsenhetens tillståndsverksamhet. Du ska handlägga polisrättsärenden med inriktning mot vapenärenden. I arbetsuppgifterna ingår registrering, beredning, utredning och i vissa fall beslut. Arbetet innebär även omprövning av vapeninnehav och att delta vid kontroller av vapenhandlare. Du ska också vara beredd på att även handlägga andra polisrättsärenden.
Kravprofil för detta jobbDu ska ha gymnasiekompetens och erfarenhet av att arbeta som handläggare. Du ska ha goda datakunskaper i framförallt Word och Excel samt ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Meriterande är grundläggare kunskaper inom det juridiska området samt även kunskaper i engelska och andra språk, främst tyska.
Som person är det viktigt att du är noggrann, kan ta egna initiativ och kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Vi förväntar oss att du är positiv, samarbetsvillig och har en hög serviceinriktning.
Ytterligare information lämnas av enhetschefen Olle Carlström, eller de biträdande enhetscheferna Stig Olsson, Anna Arnell eller processledaren för vapenhandläggningen Therese Magnusson. Samtliga nås via myndighetens växel tfn 114 14.
Fackliga företrädare i ärendet kan nås via polismyndighetens växel på tfn 114 14.
I rekryteringsarbetet kommer jämställdhets- och mångfaldsaspekten att beaktas.
Övrig informationTjänstgöringsort är Borås och Skövde.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning.
Vid upprättande av sökandeförteckning kommer dina personuppgifter att registreras. Genom din ansökan godkänner du denna registrering.
Skriftlig ansökan tillsammans med meritförteckning samt uppgift om referenspersoner (dock ej betygskopior) inges till Polismyndigheten i Västra Götaland, Box 429, Allmänna diariet, 401 26 Göteborg eller epost:
platsansokan.vastragotaland@polisen.se senast den 3 april 2012.
Referensnummer AD-713-13272/12 anges tydligt i ansökan
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-05-23
Ange följande referens när du ansöker: AD 713-13272/12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagPOLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND
AdressPOLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND
BOX 429
40126 GÖTEBORG
KontorsadressSTAMPGATAN 28
GÖTEBORG
Jobbnummer 1231888
Observera att sista ansökningsdag har passerat.