Van supporttekniker (2nd line) - brett uppdrag

Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Stockholm

Publiceringsdatum
2015-06-22

Beskrivning
Perido söker efter en supporttekniker till vår kund, en viktig myndighet som jobbar med fokus på generella och individuella frågor kring svenskars privatekonomi. Tjänsten är placerad på deras fina lokaler i centrala Stockholm.

Myndighetens IT-miljö är komplex med kopplingar till olika externa leverantörer och samarbetspartners, och du kommer här att bli en del av IT-avdelning fylld av kompetens och duktiga medarbetare. I din roll kommer du att sitta i andra linjen där du tar dig an ärenden som eskaleras från myndighetens helpdesk. Ärendena kan röra problem med applikationer, nätverk, fjärrstyrning, eller exempelvis behörigheter. Uppdraget passar framför allt dig som arbetat mycket i Windows-miljö och som trivs i en ganska bred supportroll. Dessutom tror vi att du är van vid att arbeta i en servicefokuserad roll, samt självklart att du gillar att arbeta med tekniska problem och att lösa de klurigheter som hamnar på ditt bord. Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil för detta jobb
• Minst 2 års erfarenhet av arbete i andra linjens support för PC och applikationer, samt felsökning av exempelvis nätverk och fjärrstyrning
• Minst 2 års erfarenhet av något ärendehanteringssystem samt Active Directory
• Minst 1 års erfarenhet av System Center Configuration Manager (SCCM)
• Minst 2 års erfarenhet av dokumentation, både teknisk och användarmanualer
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift

Meriterande
• Erfarenhet av support och felsökning av mailsync i mobiltelefon (gärna Exchange)
• Erfarenhet av support och felsökning av Microsoft Lync
• Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystemet Remedy
• Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystemet Microsoft System Center -Service Manager
• Erfarenhet av arbete och felsökning av videokonferenssystem

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag med tillträde i augusti. Uppdragstid till sista december med goda möjligheter till förlängning.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 12042DB i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
12042DB

Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 12042DB
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2356431

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: