Valsamordnare

Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Ronneby
2018-01-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Valsamordnare" (publicerad 2018-12-11) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Ronneby, Karlskrona, Karlshamn, Tingsryd, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat i Ronneby

Hos oss i den moderna kurorten Ronneby kan du bli delaktig i utvecklingen av ett hållbart samhälle med människan i fokus. Ronneby kommun har cirka 29 600 invånare och ligger mitt i Blekinge, attraktivt mellan hav och skog. Vi har bra kommunikationer med bil, tåg och flyg.

Vi behöver nu förstärka vår organisation med en valsamordnare inför och under de allmänna valen 2018. Då det även är val 2019 kan tjänsten komma att förlängas.


Publiceringsdatum
2018-01-26

Arbetsuppgifter
Vill du jobba mitt i demokratins kärna och bidra till ett väl genomfört val? Har du ett starkt intresse för demokrati och är samtidigt bra på ordning och reda?

Som valsamordnare kommer du att förstärka och vara en viktig pusselbit i det team som stöttar den lokala valmyndigheten, valnämnden, i genomförandet av ett rättssäkert val.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att genomföra och koordinera kommunens valförberedelser. Du har både en samordnande roll och tar aktivt del i det praktiska arbetet.
I arbetet ingår t ex att
• förbereda underlag till valnämnden,
• rekrytera, informera och utbilda bl a röstmottagare
• samordna/projektleda valadministrationen, röstmottagare, vallokaler, rösträkningen m m

Arbetet är socialt och innebär mycket kontakt med såväl allmänheten som kommunens förtroendevalda och tjänstemän samt med Valmyndigheten, länsstyrelsen och politiska organisationer. Jobbet bedrivs i ett högt tempo framförallt när valet närmar sig och innebär även kvälls- och helgjobb. Valadministrationen använder ett nytt IT-stöd benämnt Kaskelot som kommer att bli centralt för ditt uppdrag.


Kvalifikationer
Du har en relevant högskoleutbildning, t ex statsvetenskap eller juridik. Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning och valarbete.

Vi letar efter dig som har förmågan att snabbt kunna ta till sig ny information och som kan prioritera rätt när tempot är högt. Du måste vara strukturerad, självständig, noggrann, initiativtagande och med ett lösningsinriktat arbetssätt. Du är en god kommunikatör och har lätt för att etablera kontakter. Du talar och skriver obehindrat på svenska och uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Körkort B är ett krav.

ÖVRIGT
Vi arbetar för en jämn köns- och åldersfördelning och för etnisk och kulturell mångfald i våra verksamheter. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ronneby kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande vill vi att du ansöker via den digitala länken.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. varierar 75-100% Dagtid. Arbete kvällar och helger kan förekomma. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2018-03-15 , upphör: 2018-10-15 Ev. möjlighet till förlängning t o m juni 2019.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-15
Ange följande referens när du ansöker: A750107
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Karin Sonesson 0457 - 61 89 79
Anna-Clara Ericsson 0457-61 80 50

Företag
Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat

Adress
Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat
Karlshamnsvägen 4
37280 RONNEBY

Kontorsadress
37280 Ronneby

Jobbnummer
3925674

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ronneby kommun, Samordning, Utveckling, Sekretariat: