Vaktmästare med service i fokus

Stockholms kommun / Vaktmästarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vaktmästarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden.



Nu söker vi en vaktmästare som förbereder och deltar i förvaltningens flytt från Medborgarplatsen och Farsta till nya lokaler i Älvsjö.

Under hösten 2022 kommer fokus ligga på att förbereda flytten och medverka i projektgruppen för flytten som leds av konsulter från serviceförvaltningen.

Ditt uppdrag

Inledningsvis är ditt huvuduppdrag att bygga upp de kontakter som behövs för att förvaltningens arbetsmiljö ska fungera effektivt och på bästa möjliga vis i de nya lokalerna. Du kommer vara den person som känner vårt nya kontor bäst när vi flyttar dit i december 2022.

Hos oss kommer du ha en central och viktig roll i det dagliga arbetet inom verksamheten med service i fokus. Det är ett fartfyllt arbete där det ibland är arbetstoppar och tillfällen då du ska hantera flera parallella processer.

I dina arbetsuppgifter ingår till exempel att:

- vara kontaktperson och ansvarig för uppföljning gentemot hyresvärden, larmbolag och andra externa samarbetspartners, samt andra hyresgäster
- utföra lättare fastighetsskötsel, visst löpande underhåll och eventuella reparationer
- göra beställningar av reparation och underhåll, kontorsmateriel, samt ansvara för konferensservice
- ansvara för, posthantering, godsmottagning, avfallshantering och möbelflyttar
- göra felanmälningar och systematiska brandskyddsronder inklusive utrymningsövning och Chemsoft
- hantera vårt låssystem samt brand- och inbrottslarm.

I tjänsten ingår också visst administrativt arbete. Då tjänsten är nyinrättad har du goda möjligheter att själv sätta din prägel på jobbet.

Din kompetens och erfarenhet:

- Dokumenterad erfarenhet av vaktmästeriarbete
- Fullständig gymnasieutbildning, eller motsvarande kompetens
- Goda kunskaper inom aktuell lagstiftning inom arbetsmiljöområdet och brandskydd
- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- God datavana och att vara en god administratör för att hantera beställningar, samt andra förekommande arbetsuppgifter inom vaktmästeriet.
- B-körkort.

Meriterande:

- Gymnasieutbildning med inriktning inom fastighetsservice, bygg- och eller drift.

Publiceringsdatum
2022-05-03

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som verkligen gillar jobbet som vaktmästare! Du har med dig en positiv grundinställning, som innebär att "det mesta går att lösa". Hos oss har du kontakt med många olika personer både inom och utanför organisationen. Därför är det viktigt med ett gott bemötande, att du är serviceinriktad och lösningsfokuserad. För att lyckas i rollen är det viktigt att vara strukturerad och bra på att arbeta förebyggande. Du styr själv till stora delar hur arbetet ska genomföras. Det betyder att du ska vara självgående och bra på att ta eget ansvar. Arbetet är till vissa delar händelsestyrt, där du ska fatta beslut om vad som ska göras och när. Då behöver du vara bra på att prioritera och att kunna ställa om när förutsättningarna förändras. Vidare ska du ha god samarbetsförmåga och ett gott omdöme, samt vara tekniskt lagd och ha ett praktiskt handlag. Rätt inställning och attityd är viktigt i denna roll.

Det förekommer en del tunga lyft, vilket ställer krav på god fysisk kondition.

Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet och motivation för tjänsten.

Din arbetsplats

Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden. Äldreförvaltningen har cirka 150 medarbetare och är indelad i tre avdelningar; administrativa avdelningen, avdelningen för stadsövergripande äldreomsorgsfrågor och Stockholms Trygghetsjour samt enheten för kommunikation, omvärld och beredskap.

Administrativa avdelningen arbetar förvaltningsövergripande med att ge stöd till ledning och verksamheten. Till avdelningens ansvar hör bland annat nämnd och registratur, ekonomi och redovisning, samordning ILS (integrerad ledning och styrning), juridiska frågor, HR-frågor, IT-stöd, inköp och administration. Nu förstärker vi avdelningen med en vaktmästare.

Vi finns i Farsta centrum och vid Medborgarplatsen. Under 2022 kommer förvaltningen att flytta in i nyrenoverade lokaler vid Älvsjö station.

Övrig information
Befattningen är en tillsvidareanställning, tillträdesdag snarast eller enligt överenskommelse. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/2265".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Stockholms Stad, Äldreförvaltningen, Administrativa avdelningen

Kontakt
Kicki Elofsson, administrativ chef
08-50836209

Jobbnummer
6599878

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: