Vaktmästare med IT-kunskap

Arbetsgivarverket / Vaktmästarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vaktmästarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arbetsgivarverket i Stockholm, Jönköping eller i hela Sverige

Arbetsgivarverket söker dig som är serviceinriktad och tycker om att hjälpa till med stort och smått i våra lokaler och ge stöd i enklare IT-frågor.

Om staben
Staben ansvarar för den övergripande samordningen av myndighetens administrativa verksamhet. Du är placerad i staben och du rapporterar till stabschefen. I staben finns också, förutom hanteringen av myndighetens ekonomi, verksamhetsutveckling, verksjuridik, IT arkiv/registratur, intern service och HR.

Publiceringsdatum
2021-02-02

Arbetsuppgifter
Dina främsta uppgifter blir att ge service åt Arbetsgivarverkets medarbetare och besökare vilket framförallt innebär att se till att våra lokaler och tekniska utrustning är i ordning inför utbildningar och möten. Du ska ansvara för att lokalerna är rätt möblerade, att datorer och uppkopplingar fungerar. Du kommer också att ha en budfunktion, vilket bland annat kan innebära att hämta paket och liknande. Vidare ska du ge stöd i enklare IT-frågor för både myndighetens medarbetare och dess besökare. Viss enklare fastighetsservice kan förekomma och du kommer också att vara kontaktperson gentemot hyresvärden, samt arbeta med skalskydd, brandsäkerhet och andra frågor som rör lokalerna som Arbetsgivarverket hyr.

Dina kvalifikationer och egenskaper
Du har en gymnasieexamen och mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Vi vill att du har minst tre års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter. Du har vana av datorer, internet och Office-paketet och måste också ha kunskap om och erfarenhet av olika digitala verktyg såsom till exempel Skype/Teams och Zoom. Dessutom är det meriterande om du har kunskap och utbildning inom säkerhetsfrågor. Arbetsuppgifterna kräver att du är serviceinriktad och har en positiv framtoning, god initiativförmåga, ordningssinne och samordningsförmåga.

Personlig lämplighet kommer att väga tungt vid beslut om anställning.

Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Arbetsgivarverket tillämpar sex månaders provanställning. Arbetsgivarverkets värdegrund utgår ifrån att medarbetarna är professionella och engagerade. Vi tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att göras innan beslut om anställning fattas.

Arbetsgivarverkets kansli är beläget på Mäster Samuelsgatan 60 i Stockholm.
Läs mer om Arbetsgivarverket på vår hemsida.

Är du intresserad?
Har du frågor och vill veta mer om uppdraget, kontakta stabschef Ulrika Atterfors på e-post ulrika.atterfors@arbetsgivarverket.se eller på telefon 08-700 13 00. Du kan också kontakta HR, Birgitta Carlsson via birgitta.carlsson@arbetsgivarverket.se.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 17 februari 2021.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av uppdraget men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Arbetsgivarverket

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Arbetsgivarverket (org.nr 202100-3476), https://www.arbetsgivarverket.se/

Jobbnummer
5554836

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arbetsgivarverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arbetsgivarverket: