Vägspeditör till kund i Göteborg!

Aditro Logistics Staffing AB / Speditörsjobb / Göteborg
2022-09-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vägspeditör till kund i Göteborg!" (publicerad 2023-04-21) ⬅️


Visa alla speditörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aditro Logistics Staffing AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-09-16

Om företaget
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se.

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef flera gånger i månaden!

Dina arbetsuppgifter
Gillar du att arbeta under högt tempo och har erfarenhet av spedition. I så fall borde du fortsätta läsa! Just nu söker vår kund på Hisingen flera vägspeditörer med varierande arbetsuppgifter såsom exempelvis att registrera, schemalägga och boka transporter. Rollen innebär daglig kontakt med kunder såsom rederier och samarbetspartners. I rollen ingår även arbete med dokument- och fakturahantering, avisering till kunder, avvikelsedokument och mycket mer. Kunden är placerad på Hisingen och det är här din arbetsplats kommer att vara. Kunden präglas av kreativitet och kundfokus och är ett medelstort speditions- och transportföretag. Kunden kommer göra allt för att du ska lyckas och vid anställningens start kommer du att få ett välutformat introduktionsprogram och en tilldelad mentor att bolla frågor med.

Omfattning: Heltid
Placering: Hisingen
Arbetstid: Måndag - fredag, dagtid

Sammanfattningsvis kommer dina arbetsuppgifter att bestå av:
• boka, schemalägga, registrera, planera och optimera transporter, PTL och FTL
• avisera kunder - boka slottider och utföra leveransbekräftelser i de olika kundernas system
• erbjuda högklassig service och support mot transportörer, utländska samarbetspartners och kunder
• arbeta med avvikelsehantering
• hantera olika dokument; exempelvis leverantörsfakturor, ADR-dokument och CMR
• kontakta rederier på daglig basis
• göra affärer med dels nya och gamla kunder, dels andra speditörer. Här skräddarsyr du transporter efter kundernas behov och lämnar offerter
• arbeta med resultatuppföljning


Profil
För att du ska lyckas i rollen ser vi att du är kommunikativ då arbetet innebär kontakt med samarbetspartners, kunder och chaufförer. Vi ser också att du är flexibel, har lätt att skapa kontakter, tar egna initiativ och är serviceinriktad. Vidare ser vi också att du inte har några svårigheter att arbeta självständigt samtidigt som du är en god lagspelare då du kommer ingå i ett team. Arbetet innebär ett nära samarbete med kollegorna på kontoret i Göteborg men även på andra kontor. Vi ser att du är en positiv, trevlig och hjälpsam kollega och arbetsplatsen utmärks av att det är högt i tak. Då uppdraget är långsiktigt där prioritet är att du ska växa och utvecklas med kunden är det därför viktigt för oss att pricka rätt.

För att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du:
• Har god erfarenhet av IT och att arbeta i både Office-paketet och i affärssystem.
• Har erfarenhet av prissättning
• Har något års arbetslivserfarenhet av spedition
• Behärskar svenska och engelska mycket bra i både skrift och tal

Meriterande är även om du har:
• Kunskaper inom tull
• Kunskap inom RORO-trafik
• God kunskap om leveransvillkor (Incoterms)

Låter detta som något för dig, tveka i så fall inte att söka idag! Eftersom vi löpande arbetar med urval kan tjänsten därmed tillsättas redan innan sista ansökningsdatum. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elise Hansen via e-post på elise.hansen@aditrologistics.com.

Vi ser fram emot din ansökan - välkommen att söka!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Aditro Logistics Staffing AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2324".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Aditro Logistics Staffing AB (org.nr 556920-3689), http://aditrologistics.se/

Kontakt
Elise Hansen
elise.hansen@aditrologistics.com

Jobbnummer
6985502

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aditro Logistics Staffing AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aditro Logistics Staffing AB: