Vagnparksadministratör till Europas ledande digitala plattform!

Vkdb Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vkdb Sverige AB i Stockholm, Solna, Sollentuna, Sigtuna, Uppsala eller i hela Sverige

Nu söker vi dig som har erfarenhet av att arbeta med administration eller finansfrågor inom bilbranschen. Är du sifferstark, noggrann och lösningsorienterad och drivs av att arbeta administrativt? Är du intresserad av att arbeta inom business support och vill vara med och bygga upp vår Remarketingavdelning? Då kan denna tjänst vara något för dig! Vi söker just nu en Support Manager till vårt huvudkontor i Alvik.

Publiceringsdatum
2021-03-18

Om företaget
Vi är Europas största och snabbast växande marknadsplats för begagnade bilar, med närvaro på 30 marknader och med fler än 4000 anställda globalt. På vår unika e-handelsplattform har vi tusentals bilar och når kunder över hela Europa. Vi erbjuder våra kunder en öppen och säker försäljningsprocess av begagnade bilar. Vi expanderar och nu kan du vara med på en spännande resa när vi växer på den nordiska marknaden.
Din roll
I rollen som Support Manager ingår du i ett team inom Remarketing Support och kommer att arbeta i en administrativ och koordinerande roll. Du arbetar operativt inom business support med betoning på process, logistik, administration och service. Dina främsta arbetsuppgifter kretsar kring hantering och administrering av B2B-affärer för att på ett så smidigt och effektivt sätt som möjligt hjälpa våra kunder att avyttra deras vagnpark eller inbytesbilar. Du kommer att arbeta i våra egenutvecklade system, Google Suite och Excel för exempelvis rapportering av sålda bilar och orderhantering. Vidare ansvarar du även för att hantera kontrakt, administrera och förbereda inför och efter en auktion, koordinera upphämtningar samt agera stöttepelare till våra säljare och testare för att säkerställa att processen blir så smidig och effektiv som möjligt för våra kunder.
Tjänsten är på heltid, 40h/veckan. Tillsättning sker omgående eller enligt överenskommelse.
Din kompetens
Du har en kandidatexamen inom ekonomi eller motsvarande och troligen arbetat något- eller några år med liknande arbetsuppgifter inom bilbranschen. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med biladministration eller finansfrågor inom bilbranschen som exempelvis vagnparksadministratör är detta starkt meriterande. För att lyckas i rollen tror vi att du har goda tekniska kunskaper i Excel / Google Sheet och en fallenhet att snabbt sätta dig in i nya digitala verktyg. Förutom utmärkta kunskaper i svenska kommunicerar du även effektivt på engelska i tal såväl som skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Dina personliga egenskaper
Vi tror att du är en prestigelös och självgående person som har lätt för att sätta sig in i nya system, är strukturerad och har en mycket god problemlösningsförmåga. Du har lätt för att zooma ut och se helheten och har samtidigt en förmåga att bryta ner ett problem och hitta möjliga lösningar. Du är kommunikativ, noggrann och trivs i en föränderlig miljö och har mycket lätt för att samarbeta med andra.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en internationell arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter. Du arbetar i en självständig och ansvarsfull roll i ett snabbväxande e-handel- och fordonsföretag. Miljön är öppen, positiv och motiverande med platta hierarkier och korta beslutsvägar. Vi vill att du ska må bra och trivas hos oss på Auto1 så därav erbjuder vi dig friskvårdsbidrag och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Vi håller till i fina, ljusa lokaler i Alvik i Stockholm.

Så ansöker du
Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Du är varmt välkommen med din ansökan (CV och personligt brev) via ansökningsknappen nedan.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Ylva Gamrell
Junior Talent Acquisition Manager
• 46 76 324 80 19

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
VKDB Sverige AB
Gustavslundsvägen 22
16751 Bromma

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vkdb Sverige AB (org.nr 556985-0059)
Gustavslundsvägen 22 (visa karta)
167 51  BROMMA

Jobbnummer
5637391

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vkdb Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vkdb Sverige AB: