Vägingenjör till Ekerö kommun
Ekerö kommun / Byggjobb / Ekerö
2019-01-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vägingenjör till Ekerö kommun" (publicerad 2019-02-22) ⬅️
Visa alla byggjobb i Ekerö,
Botkyrka,
Salem,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ekerö kommun i Ekerö,
Stockholm eller i
hela Sverige EKERÖ KOMMUN är en växande småstad 1 mil från Stockholms innerstad. I en nära
framtid, och när "Förbifart Stockholm" är klar, kommer Ekerö att vara länets mest
attraktiva kommun att bo och verka i. Utöver lugnet, naturen och närheten till
stadspulsen så erbjuder Ekerö en professionell kommunal organisation med korta
beslutsvägar och en stark drivkraft att "ständigt göra allt lite bättre".
Vill du jobba ismåstaden intill storstaden? Ta chansen att bli en del av Ekerös spännande utveckling!
TEKNIK- OCH EXPLOATERINGSKONTORET är organiserat under kommunstyrelsen och tekniska nämnden och har därigenom en aktiv del i det övergripande planeringsarbetet som sker inom kommunen. Teknik- och exploateringskontoret ansvarar för områden inom mark och exploatering, kommunens gatu- och vägnät, utemiljö samt avfallshantering.
Publiceringsdatum2019-01-25Dina arbetsuppgifterVi behöver nu förstärkning och söker Dig som vill arbeta som projektledare och ansvara för projekt inom vägar/markanläggningar och alla tillhörande uppgifter.
Dina arbetsuppgifter är mycket varierande men de centrala delarna är:
* Planera och genomföra investeringsprojekt för vägar och tillhörande markanläggningar.
* Medverka som teknisk samordnare vid exploateringsprojekt.
* Svara för kalkyler och kostnadsberäkningar vid genomförande av anläggningsprojekt.
* Medverka i prognos- och budgetarbete.
* Medverka och ansvara för upphandling av ramavtal enligt LOU.
* Svara för kontinuerlig kontakt med entreprenörer och tillse att given beställning blir effektuerad till rätt kvalité.
* Vid behov medverka i genomförande av underhållsåtgärder för kommunala vägar, infartsparkeringar samt kommunens gatubelysning och trafikljus.
Du kommer att arbeta med ett stort eget ansvar och med kollegor som bjuder på stark lagkänsla.
KvalifikationerDu har högskoleutbildning, gärna inom vägbyggnad eller liknande med minst 5 års erfarenhet inom anläggningsområdet. Vi vill att du har goda kunskaper inom IT. Du har god förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt. En annan viktig egenskap är att kunna skapa och upprätthålla kundkontakter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av projektledning inom vägbyggnad eller motsvarande område. Har du arbetat med förvaltning av kommunala vägar är det en stor fördel. Erfarenhet och förståelse för entreprenadjuridik och LOU är meriterande.
Som person är du självgående, målinriktad och ansvarstagande. Du har ett professionellt förhållningssätt, arbetar strukturerat och trivs med att arbeta parallellt med flera frågor samtidigt.
Körkort *B* är ett krav, då resor ingår i tjänsten.
Tillträde: Enligt överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar vi med Experis Engineering. Om du har frågor kring din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anna Setterberg på 08 764 25 83.
Omfattning: Heltid.
Anställningsform: Tillsvidare
Övrigt Ekerö kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats för alla utifrån de behov av kompetens som verksamheten ställer. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och har rökfri arbetstid.
Vi arbetar med löpande urval, så vänta ej med att skicka in din ansökan. Sista dag för ansökan dock 21 februari. Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-15
Ange följande referens när du ansöker: 085945e1-b723-
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Setterberg
Anna.Setterberg@se.experis.com +46725598129
FöretagEkerö kommun
AdressEkerö kommun
17823
17823 0125
KontorsadressTappströmsvägen 2
Jobbnummer 4576205
Observera att sista ansökningsdag har passerat.