VA- och renhållningschef rekryteras till Valdemarsvik kommun

Experis AB / Administratörsjobb / Valdemarsvik
2022-01-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "VA- och renhållningschef rekryteras till Valdemarsvik kommun" (publicerad 2022-02-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Valdemarsvik, Åtvidaberg, Söderköping, Norrköping, Västervik eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Valdemarsvik, Åtvidaberg, Söderköping, Norrköping, Västervik eller i hela Sverige

Det händer mycket i Valdemarsviks kommun och inom vår kommunala organisation med cirka 700 medarbetare. Läs gärna mer om vår kommun och vårt arbete på www.valdemarsvik.se och ta del av vår Vision 2025.

Valdemarsvik är en skärgårdskommun i södra Östergötland belägen utmed E22. Vi är en kommun som växer och har idag cirka 7 900 invånare. Vi har den lilla kommunens alla fördelar, med närheten till varandra och korta beslutsvägar. Vi har dessutom en enastående natur med skogen och havet.

Har du bredden och djupet för att axla denna spännande tjänst ?

Arbetsplats

Tekniska kontoret i den lilla skärgårdskommunen Valdemarsvik är en mycket bred verksamhet som ansvarar för samtliga klassiskt "hårda" frågor i den kommunala organisationen; , gata och fastighet, VA och renhållning.

Centralort i kommunen är Valdemarsvik (ca 3000 invånare); i övrigt finns de huvudsakliga samhällena Ringarum, Gusum och Gryt. Sommartid tre- till fyrdubblas befolkningen med husbilar, båtgäster och fritidsboende som fyller Valdemarsviks centrum, skärgårdsöar och andra friluftsområden i vår vackra och varierade natur.

Här finns vi nära varandra och utbyter dagligen erfarenheter mellan de olika expertområdena. Detta sker i en positiv anda av service såväl inåt som utåt. Ledarskapet är coachande och tillitsbaserat. Vi förhåller oss ständigt till såväl politikens beslut som medborgarnas önskemål - ingen dag är den andra lik.

Publiceringsdatum
2022-01-04

Dina arbetsuppgifter
Som VA- och renhållningschef arbetar du brett och övergripande, såväl strategiskt som operativt. Tillsammans med dina kollegor och medarbetare ansvarar du för att säkerställa att kommunens vatten- och avloppsanläggningar drivs så optimalt som möjligt. Du kommer att delta i kommunens strategiska planering och svara för VA-avdelningens intressen, tex i övergripande planer såsom ÖP, detaljplaner, VA-plan etc. Vidare är du ansvarig för såväl drifts- som investerings- och utvecklingsfrågor inom hela spannet VA, renhållning och anläggningar. Du har ekonomiansvar, arbetsmiljöansvar och personalansvar för ca 10 personer. Detta är ett spännande och utmanande arbete som fordrar både bredd och djup samt ett genuint intresse för kommunen som helhet, såväl skärgårdsmiljö som inlandsmiljö.



En arbetsledare finns till din hjälp i det dagliga arbetet liksom visst ekonomistöd och administrativt stöd.



Vem är du?

Du har högskoleutbildning eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig Du har erfarenhet av ledarskap inom teknisk driftverksamhet, med fördel inom VA-branschen eller processindustrin. Du har erfarenhet av VA-branschen och har vana av att driva projekt och har en god kännedom om kommunala strukturer och beslutsvägar. Det är starkt meriterande med kunskaper om ledningsnät och renhållning. Du har god datorvana och behärskar det svenska språket väl i tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Verksamheten står inför spännande utmaningar, du behöver därför vara bra på att hantera stressiga situationer och ha förmågan att delegera ansvar och uppgifter när det är tillämpligt. Du behöver ha koll på detaljerna och ha en förmåga att lyfta blicken och se saker i ett helhetsperspektiv.

Du är lösningsorienterad och har ett arbetssätt som präglas av god planering och struktur. Du är bekväm i att arbeta självständigt och kombinerar det med samarbetsförmåga och hög servicekänsla.

Du är kommunikativ och socialt kompetent och med förmåga att skapa arbetsglädje och teamkänsla som grundar sig i ett stort förtroende för dina medarbetare. För oss innebär det att du är lyhörd, tydlig, stöttande och coachande, kan entusiasmera och leda medarbetare. Det innebär också att du är tydlig och ser möjligheter istället för hinder.

Kunskap om att arbeta i en politiskt styrd organisation är meriterande.

Vår närhet till varandra på sektorn gynnar en snabb process och enkla beslutsvägar och ger ett mångsidigt och värdefullt kunskapsutbyte. Vi ser i vår närmiljö ett konkret resultat av vårt arbete.

Vi hoppas att du vill bli en del av oss!

Kontaktperson

I denna tjänst samarbetar Valdemarsviks kommun med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke 070-377 54 27 alternativt marie.gutke@jeffersonwells.se

Urval kommer att påbörjas efter vecka 34.

Ta ett nytt steg i din karriär, varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "07c6f782-09f0-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Valdemarsviks kommun

Kontakt
Marie Gutke
0703775427

Jobbnummer
6226420

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: