UX-designer till gruppen Identitetshandlingar
Polismyndigheten / Grafiska jobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla grafiska jobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Södertälje,
Sigtuna eller i
hela Sverige Just nu söker vi dig som har erfarenhet av UX-design och som vill vara med och arbeta med utvecklingen av systemstöd för ansökan och utfärdande av Identitetshandlingar.
Arbetsplatsbeskrivning
På Polismyndigheten arbetar 35 000 medarbetare varav IT-avdelningen består av ca 1000 anställda som ansvarar för all it som tillhandahålls av myndigheten. Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och har en möjlighet att göra skillnad på riktigt!
Som UX-designer får vara med och driva utvecklingen framåt och göra skillnad för medborgarna i samhället. Gruppen Identitetshandlingar är ett utvecklingsteam som sitter i kontorsmiljöer centralt på Kungsholmen. Dina kollegor kommer vara systemutvecklare, uppdragsledare, testledare och teknikspecialister. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Publiceringsdatum2023-07-10Dina arbetsuppgifterVi på identitetshandlingar står inför en spännande och händelserik tid med mycket nyutveckling. Som UX-designer hos oss kommer du ingå i ett tvärfunktionellt SCRUM team som tillsammans utvecklar och förvaltar Polismyndighetens IT-stöd för Identitetshandlingar. Vi arbetar enligt agila principer där vi hjälps åt att leverera tillgängliga, högkvalitativa lösningar. Det innebär att du i nära samarbete med uppdragsledare och teammedlemmar kommer arbeta med varierande uppgifter som behövs för att lyckas med våra leveranser.
Som UX-designer arbetar du med:
Ett agilt utvecklingsteam där det arbetas med utveckling i en integrerad systemmiljö och med flera utvecklingsprojekt parallellt.
Intervjuer, enkäter och workshops för att samla in information om användarna, deras bakgrund, arbetssituation och vilka krav de ställer på systemet.
Att analysera uppgifter liksom vilka aktiviteter systemet ska stödja.
Framtagande av wireframes, mockups och prototyper.
Att driva och ansvara för tilldelade uppgifter.
KvalifikationerVi söker dig som har:
Relevant eftergymnasial utbildning inom IT, gärna med inriktning mot UX-design eller motsvarande relevant erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig.
Minst ett års aktuell arbetslivserfarenhet inom UX-design där du arbetat både operativt och strategiskt med designprocessen.
Behärskar svenska och engelska väl, både i tal och skrift.
Svenskt medborgarskap.
Det är meriterande om du även har:
Akademisk examen från universitet eller relevant YH-utbildning, gärna med inriktning mot UX-design
Relevant erfarenhet att facilitera workshops för behovsinsamling samt visualisera genom prototyper.
Erfarenhet av att genomföra designsprints
Erfarenhet av att genomföra användartester
Kunskap inom användbarhet och tillgänglighet
Personliga egenskaper
Du är en relationsskapande person som är utåtriktad och social i yrkesmässiga sammanhang, där du har en god muntlig kommunikation och är mottaglig för motparten och anpassar dig till situationen. Du är nyfiken på människors beteende och behov, och är därför serviceinriktad och tillmötesgående. Att ta ansvar och att driva dina processer framåt kommer naturligt för dig, samtidigt som du är en lagspelare som samarbetar bra med andra människor. Du har därför god samarbetsförmåga samtidigt som du är självgående, där du ser nytta i att förstå- och dra lärdom av användarnas beteenden.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet då arbetet innebär många kontakter inom myndigheten.
KontaktHar du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta uppdragsledare och gruppchef Mikael Svensson
mikael.svensson1@polisen.se.
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Johanna Rhodin,
Johanna.rhodin@polisen.se .
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, 010-563 87 10
SACO, Lawen Dehghani, 010-563 85 79
SEKO Polisen, Karna Tillheden, 010-561 66 27
ST, Pär Renberg, 072-246 52 37
Övrig information
Arbetsort: Stockholm
Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till
jobb.na@polisen.se senast den 24/7 2023. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A395.235/2023 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-07-24
E-post:
jobb.na@polisen.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A395.235/2023".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Jobbnummer 7954498
Observera att sista ansökningsdag har passerat.