UX designer

Swedbank Digital Banking / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Swedbank Digital Banking i Stockholm, Sundbyberg, Umeå eller i hela Sverige

Digital Banking is responsible for driving digital development, transformation and innovation, in line with Swedbank's targets. The success will be based on a well-functioning model for cooperation between Digital Banking, Business and Product areas and other units in Swedbank.

Swedbank is the bank for the many. As an employer we favour inclusion, support workforce diversity and are leading in gender equality. We welcome all applicants regardless of gender, ethnicity, religion or other conviction, age, gender identity or expression, sexual preference, or disability. To find out more about Swedbank as an employer, visit swedbank.com/work-with-us

Om jobbet Du kommer att bli en viktig del i ett stort och ungt UX team. Vi är ett 30-tal designers som jobbar hårt med att forma bra kundupplevelser i Swedbanks digitala kanaler.

Finansbranschen genomgår stora förändringar som också innebär att vi behöver möta och överträffa användarnas förväntningar. Och här behövs du - hör av dig till oss oavsett om din styrka ligger i interaktionsdesign, eller UX. Din unika erfarenhet är en viktig pusselbit för att Swedbank ska lyckas med att utveckla framtidens tjänster.

Din roll:

Du skapar design baserad på kundinsikter, affärsmål och tekniska möjligheter. Ditt viktigaste verktyg är UX design processen, hela vägen från research till test
Du jobbar iterativt och användartestar löpande för att säkerställa att din design skapar värde för våra kunder och banken
Du kommer att arbeta i agila och tvärfunktionella team som består av en eller flera UX designers, produktägare, utvecklare och intressenter
Du känner dig bekväm med att argumentera för värdet av din design och kan motivera dina designbeslut för projektens olika intressenter
Du kan Design Thinking och vi blir extra glada om du också kan du facilitera workshops

För att lyckas i rollen behöver du Ett brinnande engagemang för att lösa komplexa utmaningar för att skapa värde för både användare och banken
En passion att forma användarupplevelser både strategiskt och som en "do-er"
Stor empati för våra användare och förmåga att driva användarcentrerad design
Ha några års erfarenhet av arbete med användarcentrerat designarbete
Erfarenhet av att driva projekt från research, koncept, prototyp till test. Vi är öppna för att du har din styrka i någon del av processen så sök oavsett om du kallar dig själv för UX designer, interaktionsdesigner eller Service Designer
Ha arbetat med responsiva webbplatser och mobila appar i agil utveckling
Vara van att arbeta med Sketch, Invision eller liknande designprogram
Tycka om att jobba i team och kunna kommunicera väl på både svenska och engelska. Engelska är vårt arbetsspråk

Hos oss blir du en del av ett stort UX team och kan på så sätt vara med och påverka hur banken ska arbeta med UX och utveckling.

Varför jobba med oss? Vi som är UX Team Managers heter Mall Allpere och Annette Öberg. Vi vill få dig att växa både i din yrkesroll och som person. Tillsammans med hela UX teamet och övriga Swedbank arbetar vi för ännu starkare kundcentrering och att ständigt testa nya och förbättrade arbetssätt.

Hos oss får du möjlighet att vara med att utveckla designprocessen i ett relativt ungt och växande designteam som både utmanar dig och motiverar dig att ständigt bli bättre. Vi lär av varandra och samarbetar för att lösa designutmaningar som påverkar många.

På Swedbank finns tryggheten och möjligheten att prova nya saker i en stabil miljö med utvecklingsmöjligheter och bra personalförmåner. Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats som ger värdefull erfarenhet från varierande projekt inom fintech. Vår Design Hub sitter centralt tillsammans med den digitala bankens ledning, affär och utvecklare i hjärtat av Swedbanks moderna huvudkontor.

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Inte något för dig? - tipsa en kollega om jobbet!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-09-07

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Chef/Manager: Annette Öberg + 46 8 58590000
Finansförbundet: Marie-Louise Kings +46 8 58593808
SACO: Camilla Ivarsson +46 8 58594437

Företag
Swedbank Digital Banking

Adress
Swedbank Digital Banking
10534 Stockholm
10534 Stockholm

Kontorsadress
10534 Stockholm

Jobbnummer
4334208

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Swedbank Digital Banking

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Swedbank Digital Banking: