Utvecklingssekreterare kommuntjänster - Malmö stad, Kommuntjänster - Organisationsutvecklarjobb i Malmö
Utvecklingssekreterare kommuntjänster
Malmö stad, Kommuntjänster / Organisationsutvecklarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla organisationsutvecklarjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Vellinge
Visa alla jobb hos Malmö stad, Kommuntjänster i Malmö

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

Med Malmö stads verksamheter i fokus medverkar serviceförvaltningen till en modern stad för alla Malmöbor. Vi är uppdelade i fyra avdelningar och erbjuder våra kunder allt från färdtjänst till IT och att svara i Malmö stads växel. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får god, varierad och näringsriktig mat.

Kommuntjänster har drygt 400 anställda inom fem olika verksamhetsområden. Uppdraget är att tillhandahålla kvalitativa, hållbara och kostnadseffektiva administrativa tjänster till Malmö stads förvaltningar och till Malmöborna. Kommuntjänster erbjuder likvärdig service, hög tillgänglighet och professionellt bemötande.


Publiceringsdatum
2018-11-27

Arbetsuppgifter
Vi söker en utvecklingssekreterare med fokus på utveckling- och kvalitetsarbete i avdelningsspecifika frågor.
Ditt fokus är verksamhetsutveckling ur ett processorienterat perspektiv, vilket innebär utveckling, uppföljning och analys av verksamhetens arbetssätt. Du kommer att utarbeta förslag, planera, följa upp och granska. Ta fram beslutsunderlag och skriva yttranden och remisser samt olika administrativa uppdrag. I ditt uppdrag kommer du att använda många olika digitala system och tjänster, arbeta samt stödja chefer i förvaltningens system inom kvalitet, styrning och ledning och uppföljning. Utföra riskarbete/riskanalys samt processarbete,viss IT-administration/samordning och du förväntas även delta i olika administrativa nätverk i förvaltningen.




Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från universitet/ högskola gärna inom samhällskunskap, statsvetenskap eller juridik. Du har minst två års erfarenhet från ovan nämnda arbetsuppgifter. Erfarenhet av digitala arbetssätt och erfarenhet av att använda flera olika digitala verktyg (tex ärendehanteringssystem och Officepaket). Dina kunskaper i svenska i tal och i skrift är mycket goda.
Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från offentlig förvaltning, utbildning i projektledning samt om du har arbetat med projektledning.

Som person är du strukturerad och bra på att planera, prioritera och organisera ditt arbete.
Du är kommunikativ, bra på att samarbeta samt har lätt för att anpassa dig till olika människor och situationer. Du gillar förändringsarbete.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-10
Ange följande referens när du ansöker: 2018-KTJ-152
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marcus Christensson

Företag
Malmö stad, Kommuntjänster

Adress
Malmö stad, Kommuntjänster
August Palms plats 1
20580 Malmö

Kontorsadress
Henrik Smithsgatan 13 Malmö

Jobbnummer
4483006

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Malmö stad, Kommuntjänster: