Utvecklingssekreterare inom mattedidaktik till Pedagogisk Inspir
Malmö stad, Grundskoleförvaltningen, Utvecklingsavdelningen / Grundskollärarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla grundskollärarjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Malmö stad, Grundskoleförvaltningen, Utvecklingsavdelningen i Malmö I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
Tillsammans gör vi skillnad!
Grundskoleförvaltningens övergripande uppdrag är att ge alla Malmös elever samma möjligheter att lyckas i skolan och nå goda resultat. Förvaltningen ska även skapa de bästa förutsättningarna för de medarbetare som möter våra elever och deras vårdnadshavare. Oavsett arbetsuppgifter så innebär ett arbete i grundskoleförvaltningen att göra skillnad för våra 28 000 elever. Tillsammans med 4 900 kollegor kan du vara med i skapandet av varje elevs bästa skola.
Pedagogisk Inspiration Malmö är en självständig och gemensam utvecklingsavdelning för förskole- och grundskoleförvaltningen samt arbetsmarknads-, gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen som arbetar för att stödja förvaltningar utifrån deras behov. Tillsammans med övrig personal ingår det i ditt uppdrag att verka för ett socialt hållbart Malmö där varje barn och elev ges likvärdiga möjligheter att nå uppställda mål.
Då avdelningen ofta möter en komplex uppdragsbild är det av vikt att avdelningen också är en formativt lärande organisation där delakultur och kunskapsspridning råder.
Publiceringsdatum2016-09-02ArbetsuppgifterTill vår avdelning söker vi nu en utvecklingssekreterare med didaktisk inriktning matematik för förskola och de yngre åren i grundskola
Du kommer att vara placerad på Pedagogisk Inspiration Malmö med dess enhetschef som din närmsta chef. Som utvecklingssekreterare kommer du tillsammans med andra utvecklare att stödja förskolans och grundskolans yngre årskurser i didaktik inriktad mot matematik. Du kommer att stödja verksamheten utifrån deras behov att utveckla verksamheten för att nå sina mål. Du kommer att arbeta både enskilt och i team. Du ska hålla dig uppdaterad med aktuell forskning inom matematik, bedömning och lärande och framgångsfaktorer för skolutveckling inriktad mot förskola och grundskola.
Du kommer genomföra praktiknära insatser på skolor/förskolor. Stötta förstelärare och förste förskollärare och andra som har likande ansvar för särskilda utvecklingsområden samt förskolans team. Du kommer delta och anordna utbildningstillfällen.
KvalifikationerDu som söker har förskollärarexamen och eller grundskollärarexamen.
Vi vill att du har arbetat som förskollärare och/eller grundskolelärare för de tidigare åren. Du har en didaktisk kompetens i ämnet matematik. Vi ser att du har kännedom om förskolans och grundskolans uppdrag i stort. Du är van att initiera och driva processer.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att driva större utvecklingsarbete inom förskola och annan skolverksamhet.
Fördjupande didaktiska kurser för förskola alternativt de yngre åren inom grundskola är också meriterande.
Goda kunskaper i svenska med en god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift är ett krav.
Då tjänsten innebär arbete med många möten med skolornas utmaningar i främsta rum vill vi att ni har en förmåga att anpassa ert bemötande och vara operativ utifrån olika målgrupper och deras perspektiv, vilket kräver en hög social kompetens, förmåga till aktivt lyssnade och kommunikativ färdighet både i tal och skrift. Du ska kunna bygga broar mellan forskning/teori för din verksamhet, beprövad erfarenhet och praxisnära kontext utifrån målgruppen. På avdelningen finns en grundläggande inställning till
högkvalitativ leverans utifrån beställarens behov, vilket innebär att du behöver ha ett utforskande förhållningssätt. Du ska kunna bygga broar mellan forskning/teori för verksamhet, beprövad erfarenhet och praxisnära kontext utifrån målgruppen.
Då vi till stor del arbetar i teamform som bildas utifrån den kompetens som behövs för uppdraget ser vi
att du har en förmåga att ta olika roller, är agil i ert arbetssätt, har ett lateralt förhållningssätt och drivs av att verka i ett gruppsammanhang. Flexibilitet, hög samarbetsförmåga, prestigelöshet, engagemang med en positiv människosyn är värde som vi ser hos dig för att kunna fungera i denna kontext. I din roll som matteutvecklare krävs också av dig att du är självständig i dina specifika arbetsuppgifter.
Som person är du nyfiken och har ett driv. Att skapa förtroende är en viktig faktor i arbetet. Du är lyhörd och van att handleda. Ett högt arbetstempo kräver att du har en god prioriterings och planeringsförmåga. Att vara driven i att det sker en högkvalitativ leverans i rätt tid ser vi som en förutsättning
ÖVRIGT
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Tjänsten tillsätts under förutsättning av att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal i Malmö stad.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771- 10 10 29. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast eller överenskommelse. Tidsbegränsad anställning om 2 år. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-18
Ange följande referens när du ansöker: 171-16-1093
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Nilsson, Enhetschef
Facklig kontaktRoine Selind, Lärarförbundet 0703 204077
FöretagMalmö stad, Grundskoleförvaltningen, Utvecklingsavdelningen
AdressMalmö stad, Grundskoleförvaltningen, Utvecklingsavdelningen
August Palms plats 1
20580 Malmö
KontorsadressAugust Palms plats 1 Malmö
Jobbnummer 3027077
Observera att sista ansökningsdag har passerat.