Utvecklingssekreterare

Lerums kommun, Administrativa enheten / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Administrativa enheten i Lerum

Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025. Kommunens drygt 39.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur.

Tjänsterna som utvecklingssekreterare är tidsbegränsade anställningar på 100% respektive 80%.

Publiceringsdatum
2014-12-08

Arbetsuppgifter
Ditt huvuduppdrag är som utvecklingssekreterare där du kommer att arbeta i ett team om tre personer som är tjänstemannastöd till kommunfullmäktiges beredningar. De fem beredningarna har i uppgift att ta fram förslag till politiska mål och kvalitetsnivåer samt prioriteringar för kommunen inom sina respektive ansvarsområden. Lerums kommun tänker gärna nytt och utvecklar sin organisation. Politikerna i Lerums kommun arbetar bland annat med medborgardialog i samband med att de tar fram sina politiska förslag. Du har en viktig roll i arbetet med att göra medborgardialogen ännu bättre. Eftersom du jobbar med fritidspolitiker är en del av arbetstiden under kvällstid.

Det politiska stödet i Lerums kommun genomgår nu en förändringsprocess. Därför kan du också behöva stötta upp olika delar av den politiska organisationen (exempelvis övrig nämndadministration).

Tjänsten innebär ett stimulerande och omväxlande arbete med stor bredd bland arbetsuppgifterna. Du arbetar bland annat med:
• Processledning.
• Metodutveckling.
• Omvärldsbevakning.
• Medborgardialog.
• Analys och sammanställning av material.
• Sökning och bearbetning av information.
• Viss nämndadministration.
• Dokument- och ärendehantering.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är initiativrik och ser möjligheter. Som person är du nätverksskapande, har kanaler för omvärldsbevakning och god förmåga att bearbeta information. Du förväntas vara trygg med att leda en grupp och van vid att tänka i processer.

Krav på utbildning:
• Du har en akademisk examen.

Övrig information
• Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande:
• Du har erfarenhet inom utvecklingsarbete.
• Du har erfarenhet av nämndadministration.
• Du har praktisk erfarenhet från arbete inom en politiskt styrd organisation.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd personal under pågående organisationsöversyn.

På arbetsplatsen tillämpas årsarbetstid, vilket ger stor möjlighet till flexibilitet och anpassade arbetstider.

Arbetstider och omfattning
Heltid / deltid. En tjänst på heltid samt en tjänst på 80%. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse., upphör: 2015-08-31 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-02
Ange följande referens när du ansöker: A437591
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jakob Rydén, Enhetschef Administrativa enheten 0302-52 14 99 jakob.ryden@lerum.se
Elin Elebring, Utvecklingssekreterare 0302-52 11 02 elin.elebring@lerum.se
Elisabet Sandström, Utvecklingssekreterare 0302-52 15 39 elisabet.sandstrom@lerum.se
Jenny Lopes, Utvecklingssekreterare 0302-52 16 57 jenny.lopes@lerum.se

Facklig kontakt
Elin Elebring, Vision 0302-52 11 02 elin.elebring@lerum.se
Elisabet Sandström, Jusek 0302-52 15 39 elisabet.sandstrom@lerum.se
Marcus Starcke, SSR 0302-52 15 97 marcus.starcke@lerum.se

Företag
Lerums kommun, Administrativa enheten

Adress
Lerums kommun, Administrativa enheten
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2093998

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Administrativa enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Administrativa enheten: