Utvecklingssamordnare, näringslivsutveckling
Kristianstads kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Utvecklingssamordnare, näringslivsutveckling och arbetsmarknad
KLK:2014:15
Kristianstads kommun
Kristianstad är handelscentrum i nordöstra Skåne. Den historiska staden ligger mitt i naturen men ändå bara drygt en timmas tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Mycket är på gång och 400-årsjubiléet 2014 har påbörjats. Idag har kommunen ca 80 000 invånare. Men här finns fortfarande gott om utrymme för kreativa människor som vill växa med oss. Är du en av dem?
Arbetet tillhör organisatoriskt koncernledningsavdelningen som består av ca 50 medarbetare och är organiserad i fyra enheter, Planering och strategi, Kansli och samordning, Mark- och exploatering samt ekonomi och analys. Kommunledningskontorets arbete med näringslivsutveckling hanteras i dagsläget av en näringslivschef och en utvecklingssamordnare. Det dagliga arbetet sker i nära samverkan med kollegor på kommunledningskontoret och i övriga kommunen, samt med näringslivsorganisationer och företag i regionen.
Vi söker dig som vill skapa goda förutsättningar för företag att starta, växa och utvecklas och som vill bidra till ett förbättrat företagsklimat i Kristianstad.
Publiceringsdatum2014-05-13Dina arbetsuppgifterArbetet bygger på bra service och bemötande via samverkan med kommunens förvaltningar och bolag samt med näringslivets organisationer. I arbetet ingår även att utveckla och bygga kontakter med företag och nätverk inom regionen. En utvecklingssamordnare ska kunna representera och marknadsföra Kristianstads kommun i lokala och regionala nätverk och projekt, det arbetet bedrivs ofta i projektform. Därutöver ingår kommunikation och ansvar för webb-sidor, sociala medier samt press inom näringslivsfrågor.
Kvalifikation
Du skall ha för tjänsten lämplig högskoleutbildning/examen gärna inom samhällsvetenskap, ekonomi eller marknadsföring.
Vidare ska du ha kunskap om näringslivets organisationer, ha erfarenhet av näringslivutveckling och projektledning samt ha erfarenhet och kunskap att arrangera möten och evenemang.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att bygga upp nätverk och samverka med olika lokala/regionala nätverk. Även erfarenhet och kunskap av kommunikation via t ex webb-sidor och sociala medier kring möten, evenemang och andra liknande aktiviteter är meriterande.
Arbetet bygger på kommunikation och dokumentation vilket kräver att du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.
Ditt engagemang, din initiativrikedom och kreativitet krävs för utveckling av näringslivskontakter och projekt. Din kommunikativa förmåga, sociala kompetens och samarbetsförmåga kommer väl till pass för att samverkan med andra parter ska fungera väl. Med inriktning på resultat driver du mot uppsatta mål och avslut de projekt du ansvarar för.
Anställningsvillkor
Tillsvidare, 100% med tillträde enligt överenskommelse.
För mer information, ta kontakt med
Anders Magnusson, Avdelningschef, 044-13 61 97
Anders Elmevik, Näringslivschef, 044-13 55 92
Marie Thiman, TCO, 044-13 51 68
Elin Remstam, SACO, 044-13 56 14
Sista ansökningsdatum
2014-05-26
Övrig informationMed hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Du söker tjänsten på
www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansöka, kontakta Maria Hallgren 044-13 58 07.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 1871846
Observera att sista ansökningsdag har passerat.