Utvecklingsorienterad upphandlare till Socialförvaltningen

Stockholm Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholm Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning

På enheten Upphandling, juridik och föreningsstöd, som ligger under administrativa avdelningen, arbetar tio medarbetare.

Enheten ansvarar för rådgivning och genomförande av upphandlingar på uppdrag av egna driftverksamheter, stadsdelsnämnderna och kommunfullmäktige. På enheten utförs även utredningar och uppföljningar av föreningsstöd till ideella föreningar som genom sin verksamhet kompletterar socialnämndens egna insatser. Övriga arbetsuppgifter är juridisk rådgivning, avtalsvård, och idéburet offentligt partnerskap (IOP). Enheten håller på att etablera ett arbetssätt med aktivt och löpande utveckling av arbetsmetoder, uppföljning och utvärdering av resultaten.

Vi söker en utvecklingsorienterad upphandlare. Tjänsten är tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2017-09-29

Dina arbetsuppgifter
Som upphandlare arbetar du med förvaltningens övergripande upphandlingsarbete, är rådgivande vid upphandlingar samt deltar i utveckling av rutiner och arbetssätt inom enheten. Du genomför upphandlingar kopplade främst till socialtjänst, ansvarar för hela upphandlingsprocessen och säkrar att upphandlingarna sker i enlighet med gällande lagstiftning och stadens riktlinjer. Du deltar i nätverk internt inom staden och dialogmöten med externa leverantörer samt utvärdering och uppföljning av ingångna avtal. Ditt arbeta kommer utföras självständigt men också i nära samarbete med kollegor inom enheten.

Du kommer även arbeta mot den ideella föreningar, med avtalsuppföljning och IOP.

Kvalifikationer
Vi vill att du som söker har:

- Högskoleutbildning eller YH-utbildning med relevant inriktning inom exempelvis upphandling, juridik eller ekonomi. Alternativ kunskap förvärvad på annat sätt som vi bedömer som likvärdig.
- Minst två års kvalificerat administrativ arbetslivserfarenhet som vi bedömer som relevant för tjänsten.

Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av att själv genomföra upphandlingar.
- Erfarenhet av juridiskt arbete.
- Erfarenhet eller kunskap om socialtjänstlagen, lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade, LOU eller LOV.

Som person är du ansvarstagande och driver självständigt dina processer framåt vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är flexibel och kan anpassa ditt arbetssätt till ändrade omständigheter. Du har en positiv inställning till nya idéer och förslag och kommer gärna själv med idéer för att förenkla och förbättra arbetssätt och metoder. Då du kommer att ha dialog och samverkan med både interna och externa partners behöver du vara tillmötesgående, ha en hög samarbetsförmåga och vara tydlig i din kommunikation. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Vi lägger stort vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.

Vi erbjuder dig

En centralt belägen arbetsplats i Farsta med ett mycket trivsamt kontor, god gemenskap och blandade åldrar.

Flexibel arbetstid och goda friskvårdsmöjligheter.

Välkommen med din ansökan!

Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare:
http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholmsstad/
https://www.linkedin.com/company/stockholms-stad

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-15
Ange följande referens när du ansöker: 2017/6489
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva-Lotta Elmér, Enhetschef 08-508 25 187
Linda Gustavsson, HR-konsult 08-508 11 740

Företag
Stockholm Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen

Adress
Stockholm Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen
Storforsplan 44
12347 Stockholm

Kontorsadress
Storforsplan 44

Jobbnummer
3725451

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholm Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholm Stad, Socialförvaltningen, Administrativa avdelningen: