Utvecklingsorienterad Business Controller till Dustin

Performiq AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Performiq AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Företagspresentation

Dustin är en av Nordens ledande återförsäljare av IT-produkter med tillhörande tjänster till företag, offentlig sektor och privatpersoner. Med kärnan i e-handel fungerar Dustin som en brygga mellan tillverkarnas stora utbud och kundernas behov där Dustins medarbetare stödjer kunderna att hitta den rätta lösningen för dem.

Dustin är en one-stop-shop som erbjuder cirka 200 000 produkter med tillhörande tjänster, funktioner och lösningar. Verksamheten bedrivs i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Bolaget har drygt 900 medarbetare. Omsättningen under verksamhetsåret 2014/15 uppgick till ca 7,9 miljarder SEK. Drygt 90 procent av Dustins intäkter kommer från företagsmarknaden med fokus på små och medelstora företag. Dustin Group är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2015.

Tjänstebeskrivning

Dustin fortsätter att växa och söker en Business Controller till kontoret i Nacka Strand. Vill du arbeta i en organisation där du får vara med och påverka samt i en roll där du bidrar till att utveckla verksamheten? Då har vi tjänsten för dig. Du erbjuds en stimulerande tjänst med inblick i flera områden samt goda utvecklingsmöjligheter. Du arbetar i ett team om totalt tre personer inklusive teamleader.

Du kommer att i din roll som Business Controller att arbeta i en bred roll, men framförallt har du fokus på kostnadsuppföljning inom produktområdet och webförsäljning. Du kommer att arbeta nära affärsområdes- och produktchefer med att sätta planer och strategi framåt, och göra kontinuerliga uppföljningar och analyser. Som Business Controller på Dustin förväntas du ta stort eget ansvar och på egen hand driva processerna framåt. Du är en resurs till de olika enheterna och arbetar tillsammans i budgetarbete och bokslutsprocesser. Vidare kommer du även arbeta med följande arbetsuppgifter:

• Hjälpa affärsområdeschefer att ta rätt beslut genom att förmedla snabba och noggranna rapporter angående lönsamheten inom de olika affärsområdena.
• Ha en betydande roll inom budgetprocessen för webförsäljning och produktområdet.
• Ansvara för resultatuppföljning.
• Analysera avvikelser mot budget inom webförsäljning samt produktområdet.
• Arbeta tillsammans med controllerteamet för att förbättra rapporter och datakvalitén.

Krav på person

För att vara rätt person för denna position stämmer du in på följande punkter:
• Du har relevant akademisk utbildning
• Du har minst fem års arbetslivserfarenhet från liknande tjänst.
• Du har goda kunskaper i Excel samt har erfarenheter från att arbeta i ett ekonomisystem.
• Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Övrigt nordiskt språk är meriterande.

Som person är du analytisk, strukturerad och kommunikativ. Du trivs i organisationer där förändring är vardagen och där du tar stort eget initiativ och ansvar. Vidare är du en prestigelös person med en positiv inställning som trivs med att arbeta i team.

Vi ser det som meriterande om du tidigare tillhört föreningslivet/idrottsrörelsen, ange gärna vilken aktivitet du har utövat och på vilket sätt det har format dig som person. Den personliga lämpligheten är avgörande vid tillsättningen av denna tjänst.

Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Nacka Strand, Stockholm

I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av Carl Henrik Monsén, Rekryteringskonsult, på 073-353 75 07. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina egna dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Sökord:
Controller, redovisning, ekonomi, ekonomiansvarig, business controller, businesscontroller, analys, budget, bokslut, analyser, verksamhetsutveckling, lönsamhetsberäkning, profit & loss, intäktsanalys,

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2015-11-23

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-15
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1615
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carl Henrik Monsén

Företag
PerformIQ AB

Adress
PerformIQ AB
Sveavägen 159
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 159 , Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2541754

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Performiq AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Performiq AB: