Utvecklingsledare till Vårdstöd, Luleå
Region Norrbotten / Administratörsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Norrbotten i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Enheten för Vårdstöd är en del av Hälso-och sjukvårdsavdelningen. Enheten stödjer Region Norrbottens hälso- och sjukvårdsverksamheter i deras arbete med att fullgöra sina uppdrag. Inom Vårdstöd finns områdena folkhälsa, förvaltning av vårdsystem, hälsoinformatik, kunskapsstyrning, samordning av olika frågor så som barnhälsovård, mödrahälsovård, nära vård, asyl- och flyktingsjukvård med mera. Tillsammans har vi både bredd och spetskompetens inom olika områden och vi hjälps åt för att underlätta för vården att göra sitt arbete.
Vi söker
Vi söker dig som har relevant högskole-/universitetsutbildning inom hälso- och sjukvård eller annan bakgrund som bedöms likvärdig. Du har även erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård samt goda kunskaper i användning av vårdens IT-system. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med förvaltning av IT-system, att leda och följa upp utecklingsarbete samt av dokumenation.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du kan skapa dig helhetssyn, där du förstår din roll men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Vidare är du strukturerad och har problemlösande förmåga. Du är även självgående, flexibel och har god samarbetsförmåga där du värderar och ser nyttan av samarbete med andra.
Det här får du arbeta med
Som utvecklingsledare för vårdsystem arbetar du med regionens vårdnära system och med att underlätta digital kontakt mellan invånare och vården. Du samarbetar med förvaltningsledare och verksamhetsrepresentanter i arbetet med att utveckla arbetssätt och användbarhet. Du har i ditt uppdrag kontakt med medborgare, medarbetare och leverantörer.
Region Norrbotten kommer under 2024 att införa ett nytt vårdinformationssystem. Som utvecklingsledare vårdsystem kommer du att vara mycket involverad i det arbetet. Det nya vårdinformationssystemet utvecklas i samverkan med åtta andra regioner. Du kommer bland annat att arbeta med förvaltningen av det nya systemet vilket även kan innefatta arbete med avveckling av nuvarande system och övergång till det nya. I din roll kommer du även att arbeta med utveckling av våra digitala plattformar och tjänster. I rollen som utvecklingsledare bidrar du till att vårdsystemen utvecklas på rätt sätt för verksamheten.
Du samlar in och administrerar verksamhetens behov samt bidrar i arbetet med att uppfylla förvaltningsplanens mål. I din roll kommer du bland annat att leda workshops och riskbedömningar, genomföra uppföljningar, samordna regionala utbildningsinsatser samt stödja objektspecialisterna. Förvaltningsarbetet bedrivs enligt tillämpning av systemförvaltningsmodellen PM3.
Du ansvarar för omvärldsbevakning inom dina arbetsområden. Du är proaktiv i avdelningens interna utvecklingsarbete och bidrar med helhetssyn inom dina områden i förhållande till avdelningens övriga uppdrag.
Det här erbjuder vi dig
• Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård
• Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag
• Länk till våra förmåner:
https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/Information om tjänsten
Tjänsten är tillsvidare, dagtid samt heltid.
Arbetsort är Luleå Regionhuset eller annat enligt överrenskommelse
Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.
Välkommen med din ansökan!
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Norrbotten (org.nr 232100-0230),
https://www.norrbotten.se/ Arbetsplats Region Norrbotten
Kontakt Enhetschef
Anna Lindh
anna.lind@norrbotten.se 0920-28 25 53 Jobbnummer 8342186
Observera att sista ansökningsdag har passerat.