Utvecklingsledare till Uppdragsavdelningens stab
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen / Socialsekreterarjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen i Varberg I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Socialförvaltningen och uppdragsavdelningen:
Socialnämndens ansvarsområde omfattar individ- och familjeomsorg samt omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning. All myndighetsutövning och beställning av tjänster är samlad i en gemensam uppdragsavdelning, med ca 220 medarbetare och all drift i egen regi är samlad i två utföraravdelningar. Uppdragsavdelningen utreder behov, fattar beslut och beställer insatser av kommunens egenregi eller av externa utförare och har det ekonomiska ansvaret i förhållande till socialnämnden. I ansvaret ingår uppföljning på så väl individ som verksamhetsnivå. I avdelningens uppdrag ingår att analysera och belysa framtida behov av nya verksamheter och utveckling av verksamheterna. Avdelningen består av åtta enheter inriktade mot olika målgrupper: LSS/psykiatri, äldre, försörjning/arbetsmarknad, missbruk och barn o familj. Avdelningen har också en gemensam stabsfunktion.
Publiceringsdatum2020-09-11ArbetsuppgifterVi söker nu en utvecklingsledare med inriktning mot äldre. Uppdraget som utvecklingsledare är att arbeta för en god kvalité i verksamheten vilket innebär att arbeta strategiskt, med planering, utveckling, omvärldsbevakning samt uppföljning och utvärdering. Som utvecklingsledare är du delaktig i förvaltningens arbete med att analysera och belysa framtida behov av nya verksamheter och utveckling av verksamheterna. Utredningsarbete på övergripande nivå och beslutsunderlag till och utveckling av verksamheterna. Utredningsarbete på övergripande nivå och beslutsunderlag till Socialnämnden ingår i uppdraget.
I staben ingår förutom tre utvecklingsledare, avtalsutvecklare, verksamhetscontroller, utvecklare IT, lokalsamordnare, administratörer och alkoholhandläggare. Avdelningschefen är din närmsta chef. Du kommer att ha ett nära samarbete med enhetscheferna och utvecklingsledarna på enheterna.
KvalifikationerVi söker dig som
• har socionomexamen eller annan utbildning som bedöms likvärdigt
• har lång erfarenhet av socialtjänst, god allmän kunskap inom det sociala området samt erfarenhet av myndighetsutövning
• har god kunskap i gällande lagar och förordningar
För att lyckas i rollen som utvecklingsledare behöver du ha god samarbetsförmåga och vara en stabil person som kan arbeta självständigt och flexibelt. Du behöver också vara analytiskt och kunna se såväl detaljer som helhet samt sambanden däremellan. Du är noggrann och strukturerad och van vid att uttrycka dig i tal och skrift.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-09-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVarbergs kommun, Uppdragsavdelningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A973829".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Varbergs kommun (org.nr 212000-1249)
Arbetsplats Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen
Jobbnummer 5354842
Observera att sista ansökningsdag har passerat.