Utvecklingsledare till IFO

Kinda kommun / Administratörsjobb / Kinda
2015-03-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utvecklingsledare till IFO" (publicerad 2015-04-16) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kinda, Ydre, Tranås, Eksjö, Boxholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kinda kommun i Kinda, Linköping, Norrköping eller i hela Sverige

Vi söker nya kollegor!
Vill du jobba med människor, påverka andra människors liv och göra skillnad är Kinda kommun stället för dig. Här bryr vi oss om varandra och det är alltid nära till kollegor, chef och medborgare. Vi står inför en spännande framtid och vill fortsätta ge service med hög kvalitet till våra medborgare. Därför vill vi att alla medarbetare ska se möjligheterna, både i det lilla och i det stora. Från förskolans inte-stöta-marken-bana till utvecklingen av Stångådalsbanan. Här arbetar vi med värdegrunden framåtanda, ansvarskänsla och dialog. Den är med oss i det dagliga arbetet, hur vi bemöter varandra och de vi arbetar för, medborgarna.

Kinda kommun söker utvecklingsledare till individ- och familjeomsorgen.

Som utvecklingsledare får du arbeta i nära samarbete med områdeschefen med frågor som omvärldsperspektiv samt att driva utvecklingsarbete. Du kommer coacha ca 10 medarbetare som arbetar med barnhandläggning (SoL och LVU), ensamkommande flyktingbarn, familjerätt, familjehemssekreterare samt missbruk (SoL och LVM). Ditt arbete innebär bland annat att arbets- och metodhandleda dessa medarbetare i såväl grupp som individuellt i kvalificerat utrednings- och förändringsarbete. I tjänsten ingår att introducera, utbilda och coacha nya medarbetare samt få dessa att växa i sin profession både som specialister och generalister. Arbetet innebär även att göra skyddsbedömningar och förhandsbedöma inkomna anmälningar samt företräda nämnden i domstolsförhandlingar.

Kvalifikationer 

Den vi söker har viljan att få andra att växa genom att entusiasmera och dela med sig av sin kunskap. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är lugn och stabil i stressade situationer samt att du kan planera och prioritera. Som person är du lyhörd, positiv och du brinner för samverkan och samarbete.

Vi ser att du har socionomutbildning eller likvärdig, erfarenhet av arbete inom socialtjänsten och goda kunskaper inom relevant lagstiftning. Arbetet kräver goda kunskaper av BBIC. Du behöver kunna kommunicera väl i tal och ha goda kunskaper i dokumentation. Det är meriterande att ha tidigare erfarenhet av procapita samt att ha arbetat som ledare.

Tjänsten

Tillsvidare, heltid

Tillträde enligt överenskommelse, individuell lön

Sista dag att ansöka är 2015-03-29

Intervjuer kan komma att ske löpande. Välkommen in med din ansökan. 

Kinda består av omkring 9800 medborgare som tillsammans bygger och utvecklar kommunen. Samverkan är en förutsättning för utveckling och vi arbetar med medborgardialog och med andra kommuner för kunskapsutbyte och tillväxt. Kinda är en del av East Sweden, en expansiv kunskaps- och innovationsregion. Vi har bra kommunikationer till Linköping och därifrån ut till hela världen. Täta expressbussavgångar innebär bra pendlingsmöjligheter.

Vill du vara med?

Tillsammans utvecklar vi Kinda kommun!

Vi vill att du gör din ansökan via länken eftersom det underlättar vår administration. Vi undanber oss erbjudande om annonserings- och rekryteringshjälp.

A different Kinda work

Publiceringsdatum
2015-03-11

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare 100%

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Joachim Samuelsson, Förvaltningschef 0494-19000
Fackliga företrädare, kan nås via kommunens växel 0494-19000

Företag
Kinda kommun

Adress
Kinda kommun
Stora torget 5
59040 KISA

Kontorsadress
Stora torget 5

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2200827

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kinda kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kinda kommun: