Utvecklingsledare Socialt ansvarig samordnare (SAS) till Östra G

Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg i Göteborg

I stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg arbetar cirka 3 600 medarbetare tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Stadsdelen Östra Göteborg omfattar områdena Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala, Kviberg och Utby och här bor drygt 48 000 invånare. Stadsdelen har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsdelens struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt.

Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Östra Göteborg ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?



Publiceringsdatum
2017-06-07

Arbetsuppgifter
Vill du jobba med att kvalitetssäkra vård och omsorg till våra medborgare i Östra Göteborg? Genom stöd och uppföljning och utifrån ett helhetsperspektiv arbetar du aktivt med att säkerställa och bidra till förvaltningens långsiktiga ansvar. Nu söker vi dig som vill ta dig an det viktiga uppdraget som Socialt ansvarig samordnare (SAS) i vår stadsdel.

I ditt uppdrag ingår att arbeta med tillsyn och granskning av förvaltningens socialtjänst samt att föreslå förbättringsåtgärder. Du säkerställer att verksamheten inom äldreomsorgen samt individ- och familjeomsorgen och funktionshinderområdet uppfyller lagar, föreskrifter och beslut.

Du stödjer verksamheterna i det systematiska kvalitetsarbetet samt bidrar till utveckling av rutiner och arbetssätt. Vidare kommer du att ansvara för bedömning och utredning av Lex Sarah-rapporter samt göra eventuella anmälningar till tillsynsmyndigheten IVO. I uppdraget ingår även uppföljning av vidtagna åtgärder vid identifierade fel och brister i verksamheten.

Intern och extern verksamhetsgranskning ingår i enlighet med Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd om ledningssystem för kvalitet i verksamhet. Arbetet innefattar omvärldsbevakning bland annat gällande lagstiftning och du kommer att ingå i nätverk både i stadsdelen och i staden. Du deltar i introduktion och fortbildning av personal, genomför utredningar och bereder ärenden till nämnd och utskott.

Tjänsten är placerad på Kanslienheten tillsammans med övriga granskningsfunktioner såsom MAS, MAR och MLA. Du är underställd kanslichefen. Kanslienheten ansvarar också för nämndservice samt IT och telefoni.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan likvärdig utbildning. Du har flera års erfarenhet av social dokumentation inom verksamhetsområdena SoL och LSS samt är väl insatt i lagstiftningen. Då du i denna roll kommer att samarbeta både med vår verksamhet inom äldreomsorgen samt individ- och familjeomsorgen och funktionshinderområdet ser vi det som meriterande med erfarenhet från flera av dessa verksamheter, gärna i en liknande roll som innefattat ledarskap, verksamhetsutveckling eller kvalificerad utredning. Tidigare erfarenhet av arbete med tillsyn och granskning ser vi som meriterande.

Vi söker dig som är en mål- och resultatorienterad person som tar egna initiativ och stimuleras av att bidra till en effektiv, kvalitetsmedveten organisation. Du är van vid att arbeta självständigt och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter.

I denna roll är det viktigt att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet som ska göras på ett effektivt sätt samt att du är tydlig i din kommunikation. Du har en god analytisk förmåga och behöver trivas med att arbeta med komplexa frågor och att lösa problem.

Förutom de egenskaper vi redan räknat upp behöver du ha humor, vara mångsidig, tolerant och trygg som person. För att vägleda chefer och medarbetare behöver du vara prestigelös utan att förlora fokus på målet samt vara lyhörd och ha en god samarbetsförmåga.

Ett krav för tjänsten är att du har en god datavana och bekant med att hantera inom området förekommande verksamhetssystem. Det är även viktigt att du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift.

Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

I Östra Göteborg arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du ett friskvårdsbidrag och även ett flertal rabatterade aktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas i hela förvaltningen.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-21
Ange följande referens när du ansöker: A689720
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sonja Andersen Svedberg 031-365 30 31

Företag
Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg

Adress
Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg
Box 47 107
40258 Göteborg

Kontorsadress
Förstamajgatan 2B

Jobbnummer
3543190

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg: