Utvecklingsledare med inriktning digitalisering

Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen i Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.

Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige. Mölndals stad har drygt 5200 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 65 000 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?

Social- och arbetsmarknadsförvaltningen handlägger delar av socialtjänstens verksamheter och är organiserad i två verksamhetsområden IFO (individ och familjeomsorg) och AFE (arbetsmarknad, försörjning och etablering). Till verksamheternas stöd finns en stab som servar verksamheterna med ekonomi, administration, kommunikation samt kvalitets- och utvecklingsfrågor. Förvaltningen har ca 240 medarbetare och ett 20-tal chefer.


Publiceringsdatum
2019-07-29

Arbetsuppgifter
Social- och arbetsmarknadsförvaltningen är nu i behov av en utvecklingsledare med huvudsaklig inriktning på förvaltningens utveckling och verksamheternas behov av att ta tillvara på digitaliseringens möjligheter.

Tjänsten är organisatoriskt placerad på staben och enheten för kvalité- och verksamhetsutveckling och du kommer arbeta tillsammans med andra specialistfunktioner som jobbar med övergripande kvalitetssäkring och verksamhetsutveckling.

Vi vill att du arbetar med vår digitala utveckling i mellanrummet mellan tekniska lösningar och verksamhetsbehov. Målet är att kunna erbjuda våra invånare snabba och smarta lösningar i kontakten med oss samt stötta verksamheterna att få till stånd lösningar som kvalitetshöjer och effektiviserar det vi ska leverera till våra brukare.

Tjänsten kommer ha ett brett innehåll. Du kommer bland annat hålla i förvaltningens process att flytta över lämpliga arbetsuppgifter till en gemensam kommunal kundtjänst samt även hålla i vårt arbete med att införa en chatbot. Du kommer bli huvudansvarig för vår pågående implementering av IT-stödet Canea One som syftar till att förbättra vårt kvalitetsledningssystem. Du kommer även att ansvara för att utvärdera effekten av kommande digitaliserande insatser samt ha det samanhållande ansvaret för förvaltningens larmlösningar och uppföljningen av dessa.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har för uppdraget, relevant akademisk examen och gedigen erfarenhet av att driva utvecklingsarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning och kan genomföra projekt/uppdrag enligt en projektmodell samt har erfarenhet av processbaserat arbete. Har du ansvarat för genomförandet av digitaliserat utvecklingsarbete är du mycket intressant för oss.

Som person har du ett högt driv och god initiativförmåga. Du är duktig på att driva och leda processer framåt. Du är ordningsam och engagerad och har lätt för att samarbeta med andra. Du har god kommunikativ förmåga och skapar förutsättningar för ett tydligt och effektivt arbetssätt för dig själv och din omgivning. Att du är flexibel, älskar förändringsarbete och brinner för digitalisering ser vi som en självklarhet. Du ska vilja jobba hands on i det praktiska och samtidigt jobba med övergripande processer. Du är lyhörd för verksamheternas behov och har förmåga att ta egna initiativ där utvecklingsbehov finns.

Vi söker rätt person för uppdraget och kommer att fästa stor vikt vid personliga egenskaper. Intervjuer kommer att ske löpande.


ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-08-25
Ange följande referens när du ansöker: A889807
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Lyréus maria.lyreus@molndal.se 031-315 10 76

Företag
Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen

Adress
Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen
Södra Ågatan 4 A-B
43182 Mölndal

Kontorsadress
Södra Ågatan 4 A-B 43182 Mölndal

Jobbnummer
4849119

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen: