Utvecklingsledare Mänskliga Rättigheter med inriktning minoritet
Göteborgs kommun / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
Publiceringsdatum2022-02-01ArbetsuppgifterUtvecklingsenheten är en stödenhet under avdelning Kvalitet och Utveckling med uppdrag att strategiskt stötta förvaltningen, driva utvecklingsarbete och att möta kärnverksamhetens efterfrågan och behov av rådgivning. Enheten består av sakkunniga medarbetare inom olika områden (såsom exempelvis stadsutveckling, mänskliga rättigheter, hållbarhet, valfrihet enligt LOV, kvalitet och uppföljning, ledning och styrning, innovation och metodutveckling). Enheten stödjer förvaltningen genom kvalificerat arbete med process- och projektledning, utredning och analys. Enheten utgår från ett helhetsperspektiv och tar aktivt initiativ till samverkan över organisatoriska gränser både inom och utom förvaltningen. Arbetet utgår ifrån kärnverksamhetens behov och de äldre göteborgarnas fokus.
Göteborgs är en del av det finska förvaltningsområdet. Det innebär bland annat att Göteborgs Stad ska säkerställa den sverigefinska minoritetens rätt att vid önskemål få helt eller delvis finsk äldreomsorg och att använda finska vid muntliga och skriftliga kontakter med kommunen. Staden ska också skydda och främja den sverigefinska kulturen och det finska språkets användning.
Vi söker dig som vill vara med och driva förvaltningens arbete med mänskliga rättigheter, med ett särskilt fokus på minoriteter och specifikt finsk äldreomsorg.
Som utvecklingsledare kommer du att planera, implementera, driva och följa upp stadens arbete i frågor som rör ditt kompetensområde och du arbetar med processer och projekt på både kort och lång sikt. Samarbete och samverkan med kollegor, andra förvaltningar och samhällsorgan, organisationer, föreningar, näringsliv och invånare utgör en stor del av uppdraget. Arbetet innefattar att göra utredningar och analyser, bereda ärenden till nämnd samt följa upp beslut och riktlinjer inom området. Med utgångspunkt i kunskap om förutsättningar gällande minoriteter och specifikt den sverigefinska befolkningen, medverkar du i stadens planeringsprocesser inom olika områden så att det gagnar hela stadens utveckling.
I uppdraget ingår att vara kontaktperson för finsk äldreomsorg i staden samt för Göteborgs Stads sverigefinska samrådsgrupper i fråga om äldreomsorg på finska.
KvalifikationerDu har högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten och erfarenhet av långsiktigt och processinriktat förändringsarbete. Du har erfarenhet av att arbeta i beslutsprocesser i en politiskt styrd organisation och även erfarenhet av organisationsöverskridande samverkansprocesser.
Du har goda språkkunskaper i både finska och svenska, såväl skriftligt som muntligt.
Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.
Du är snabb, produktiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.
Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.
Du agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.
Tervetuloa mukaan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C75071".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen
Kontakt tf Avdelningschef
Michael Göransson
michael.goransson@aldrevardomsorg.goteborg.se 031-366 49 03 Jobbnummer 6299854
Observera att sista ansökningsdag har passerat.