Utvecklingsledare inom säkerhet och krisberedskap till Göteborgs

Göteborgs kommun / Säkerhetsjobb / Göteborg
2021-03-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utvecklingsledare inom säkerhet och krisberedskap till Göteborgs" (publicerad 2021-10-12) ⬅️


Visa alla säkerhetsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Göteborg befinner sig mitt i ett utvecklingssprång. Staden växer kraftigt och arbetar för att bli en grön och nära storstad. Utmaningarna är många och komplexa. Staden ska leverera välfärdstjänster till en växande befolkning samtidigt som det sker betydande utveckling inom stadsutveckling och infrastruktur. Staden har också ett starkt fokus på arbetet med social hållbarhet för att skapa jämlika livsvillkor för göteborgarna. Ambitionen är att göra Göteborg till en föregångsstad, en stad som tillhör alla. En livlig, tolerant och välmående stad. En hållbar stad öppen för världen.

I Göteborgs stad finns idag 54 äldreboende i kommunal regi, 340 korttidsplatser och 30 öppna träffpunkter för seniorer. Cirka 8400 personer är beviljad hemtjänst och omkring 15 000 personer får kommunal hälso- och sjukvård varje år. Den nya förvaltningen för äldre samt vård och omsorg kommer bestå av över 8000 medarbetare som gemensamt driver den verksamheten varje dag. Vi kommer ha ett stort fokus på att utveckla kultur, förhållningssätt samt styrning- och ledning för att skapa bästa förutsättningar för kärnverksamheten. Vi söker dig som brinner för utmaningen att bygga upp en nyskapande och modern organisation.


Publiceringsdatum
2021-03-04

Arbetsuppgifter
Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen söker nu utvecklingsledare inom säkerhet och krisberedskap. Vi erbjuder ett utmanande och roligt arbete med stor bredd i arbetsuppgifterna tillsammans med kollegor i liknande roller i en ny organisation som är aktiv från 1 januari 2021.

Uppgifterna inom enheten omfattar personsäkerhet, fysisk säkerhet, brandskydd och informationssäkerhet samt krisberedskap och civilt försvar där du ingår i enhetens team av kunniga medarbetare som ansvarar för strategisk planering, samordning, löpande uppföljning samt stöd till förvaltningens verksamheter inom alla dessa områden. Då ni är flera utvecklingsledare inom området kommer ansvaret för de olika arbetsuppgifterna att delas upp mellan er inom teamet.

Tjänsten är placerad på enheten för säkerhet och krisberedskap som är organiserad under förvaltningens stabs- och kommunikationsavdelning där även förvaltningens kommunikations- och kanslifunktioner ingår. Din närmaste chef är förvaltningens säkerhetschef.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från relevant eftergymnasial utbildning (eller motsvarande, exempelvis en aktiv ISO/ANSI-ackrediterad personcertifiering) med inriktning mot säkerhet och krisberedskap samt arbetslivserfarenhet från området på en strategisk nivå. Erfarenhet av att ha arbetat som utvecklingsledare tidigare inom säkerhet och krisberedskap i en politiskt styrd organisation är meriterande.

Du har en mycket god samarbetsförmåga, är erkänt skicklig på att framgångsrikt balansera samverkan och samordning med att utföra uppgifter och uppdrag i linje med verksamhetens och enhetens såväl som förvaltningens övergripande mål och gällande riktlinjer.

För att passa i rollen som utvecklingsledare säkerhet och krisberedskap krävs att du är strategisk i tanken, men operativ i handling. Du har analytisk förmåga att hantera komplexa sammanhang som påverkar uppdraget i relation till förvaltningen och omvärlden. Arbetet innebär samtidigt både en ledande och en samordnande roll, vilket ställer krav på att du är både drivande och serviceinriktad. Som person är du lyhörd men också mål- och resultatorienterad.

För att du ska kunna genomföra ditt uppdrag väl ser vi att du är en noggrann person som är mycket bra på att självständigt planera, prioritera, strukturera och genomföra arbetsuppgifter. Du har lätt för att skapa förtroende och etablera och utveckla goda samarbetsrelationer och du har en mycket god språklig förmåga i såväl tal som skrift.

B-körkort krävs för denna tjänsten. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Som medarbetare i Göteborgs Stads Äldre samt vård- och omsorgsförvaltning jobbar du för en meningsfull vardag och service av hög kvalitet för alla invånare. Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

Vad kan vi erbjuda dig?
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Göteborgs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C49532".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

Jobbnummer
5609571

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: