Utvecklingsledare folkhälsa

Göteborgs stad, SDF Östra Göteborg / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad, SDF Östra Göteborg i Göteborg, Götene eller i hela Sverige

Stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg erbjuder kommunal service till cirka 46 000 invånare i områdena Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala, Kviberg och Utby. Stadsdelsförvaltningen ansvarar bland annat för kommunal hälso- och sjukvård, förskola, skola, kultur, fritid, omsorg för individer och familjer samt omsorg för äldre och personer med funktionsnedsättning. Vårt främsta mål är att skapa förutsättningar för var och en att känna samhällsgemenskap.
Områdena i Östra Göteborg ligger nära Göteborgs centrum, men har samtidigt unika naturlandskap och en varierande bebyggelse. Utveckling och förnyelse sker på många platser. Infrastruktur, bostäder samt kommersiell och kommunal service byggs ut för framtiden.

Förvaltningen har cirka 2 500 medarbetare som arbetar för att Östra Göteborg ska vara ett attraktivt område att växa upp, bo, arbeta och åldras i. Vill du vara med och bidra till detta?

Publiceringsdatum
2013-10-07

Arbetsuppgifter
Utvecklingsledaren utgör en stödresurs i sektorernas folkhälsoarbete, ger råd, stöd och medverkar i framtagande av strategier utifrån nationella, regionala och lokala folkhälsomål.
I arbetsuppgifterna ingår att identifiera, strukturera, analysera och i såväl text som muntligt presentera fakta och trender som påverkar livsvillkoren för människor i stadsdelen och ur ett hela staden perspektiv.
Utvecklingsledaren har en drivande roll i stadsdelens arbete med den sociala dimensionen i stadsutvecklingen. Du ska stödja och medverka till sektorernas implementering av metoder och insatser som syftar till en jämlik hälsa hos befolkningen i stadsdelen. Du följer upp insatser och återkopplar effekter av förvaltningens folkhälsoarbete och bidrar därigenom till ett ständigt förbättringsarbete.
Utifrån ditt fördjupningsområde och din sakkompetens bidrar du till ett strukturerat och resultatorienterat folkhälsoarbete såväl i stadsdelens interna som externa samverkan inom folkhälsoområdet.

Kvalifikationer
Högskoleexamen är ett krav. Högskoleutbildning med inriktning mot folkhälsovetenskap är meriterande. Du ska ha minst två års arbetslivserfarenhet inom områden som folkhälsa eller mänskliga rättigheter.
Som person är du lyhörd samtidigt som du har förmåga att påverka andra, leda och driva uppdrag mot angivna mål. Du är noggrann, strukturerad och trygg som person. Du är mål- och resultatorienterad och stimuleras av att bidra till en effektiv och kvalitetsmedveten organisation. Vidare har du helhetssyn och analytisk förmåga att hantera komplexa sammanhang som påverkar uppdraget i relation till stadsdelsförvaltningen och omvärlden. Du har lätt för att formulera dig i tal och skrift.
Då arbetet innebär en samordnande och ledande roll har du erfarenhet av process- eller projektledaruppdrag.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2013-12-02 Tidsbegränsat vikariat till och med 2014-08-31

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-21
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ange följande referens när du ansöker: A354104
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Åsa Svensson, Utvecklingschef 031-365 40 50 asa.svensson@ostra.goteborg.se

Facklig kontakt
Mikael Johansson, Vision
Monica Fäldt, SACO 031-365 44 06

Företag
Göteborgs stad, SDF Östra Göteborg

Adress
Göteborgs stad, SDF Östra Göteborg
40482 Göteborg

Jobbnummer
1670246

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad, SDF Östra Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad, SDF Östra Göteborg: