Utvecklingsledare digital service och kommunikation

Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice i Göteborg

"Enklare vardag för alla i en hållbar och öppen stad är vår vision! Konsument- och medborgarservice målsättning är att underlätta för boende, besökare eller företagare som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad vilket innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar service och digitala tjänster, samordnar och utvecklar digitala kanaler samt ger rådgivning inom konsument-, budget- och skuld samt energi- och klimatfrågor. Även Göteborgs Stads överförmyndarverksamhet ingår i vår förvaltning. Vi arbetar också med frågor kring hållbar konsumtion och Fairtrade City Göteborg. Andra uppdrag vi har är Romskt informations- och kunskapscenter samt att stötta stadens arbete med att öka göteborgarnas möjlighet till delaktighet och inflytande. Sammanlagt är vi drygt 180 medarbetare.

Att jobba hos oss innebär att vara del av en arbetsplats med verksamheter i utveckling och med framåtanda. Förvaltningen ligger centralt i Göteborg och vi har medarbetarförmåner så som flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.


Publiceringsdatum
2019-01-25

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och driva utvecklingen av Göteborgs Stads digitala service? Nu söker vi en erfaren projektledare till tjänsten som utvecklingsledare digital service och kommunikation. Ditt uppdrag blir att samordna och projektleda utvecklingen av stadens digitala kanaler och service till boende, besökare och företagare.

När du arbetar hos oss blir du en del av en dynamisk verksamhet som präglas av ständig utveckling och ett gott samarbete. Vi befinner oss i en intensiv fas då vi tillsammans med andra verksamheter kraftsamlar för att utveckla stadens digitala service.

Som utvecklingsledare digital service och kommunikation har du en viktig roll i Göteborgs Stads arbete med digitalisering. Du samordnar utveckling och införande av digitala tjänster till boende, besökare och företagare. I rollen ingår även att hålla samman och driva projekt inom digital medborgarservice. Tillsammans med stadens verksamheter identifierar du och tar fram digitala tjänster utifrån medborgarnas behov samt stöttar i användbarhet och tillgänglighet. Du följer upp utvecklingsprojekt för att säkerställa ökad medborgarnytta. Du stöttar även vid inköp av externa digitala tjänster för Göteborgs Stad. I ditt ansvarsområde ingår också omvärldsbevakning regionalt och nationellt.



Kvalifikationer
Vi söker dig med stort intresse för digitalisering och med gedigen erfarenhet av projektledning. Du är van vid att leda andra och att driva flera projekt parallellt på ett effektivt sätt samtidigt som du når uppsatta mål. Vi ser gärna att du tidigare har lett utveckling av digitala lösningar utifrån ett medborgar- eller kundperspektiv.

Du behöver ha kunskaper inom digital service i olika kanaler samt metoder för uppföljning och utvärdering. Du har högskoleutbildning inom informatik, kommunikation med digital inriktning eller motsvarande. Vi vill också att du har utbildning inom projektledning.

Som person är du analytisk, förtroendeingivande och drivande. Du motiveras av att driva dina egna projekt och har förmågan att få grupper att på ett effektivt sätt arbeta tillsammans mot uppsatta mål. För att lyckas i rollen krävs att du kan växla mellan stort och smått och arbeta både operativt och strategiskt. Du har en stark kommunikativ förmåga och genom din entusiasm och energi kan du engagera andra och få gehör för dina idéer. Det är viktigt att du uppskattar de många kontaktytor som följer med denna roll och att du har lätt för att skapa och bibehålla relationer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Urval sker löpande. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt kan vi ge dig en mer effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-13
Ange följande referens när du ansöker: A846251
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Holmgren 031-365 00 52

Företag
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Adress
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg

Kontorsadress
Ekelundsgatan 1

Jobbnummer
4577201

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice: