Utvecklingsledare digital service

Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice / Administratörsjobb / Göteborg
2017-10-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utvecklingsledare digital service" (publicerad 2018-04-06) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice i Göteborg

"Enklare vardag i en hållbar och öppen stad" är vår vision! Konsument- och medborgarservices målsättning är att underlätta för boende, besökare eller företagare som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad vilket innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utvecklar service och e-tjänster, samordnar och utvecklar digitala kanaler samt ger rådgivning inom konsument-, budget- och skuld och energi- och klimatfrågor. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och Fairtrade City Göteborg. Två av våra senaste uppdrag är att starta ett Romskt informations- och kunskapscenter samt att stötta stadsdelarna i deras arbete att öka göteborgarnas möjlighet till delaktighet och inflytande. Sedan årsskiftet ingår Göteborgs Stads överförmyndarverksamhet i vår förvaltning. Vi är drygt 170 medarbetare.


Publiceringsdatum
2017-10-03

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och driva utvecklingen av Göteborgs Stads digitala service? Konsument- och medborgarservice söker utvecklingsledare digital service med uppdrag att samordna och utveckla stadens digitala service och tjänster till boende, besökare och företagare.

När du arbetar hos oss blir du en del av en dynamisk verksamhet som präglas av ständig utveckling och ett gott samarbete. Vi befinner oss i en intensiv fas då vi tillsammans med andra verksamheter kraftsamlar för att utveckla stadens digitala service.

Som utvecklingsledare digital service kommer du ha en nyckelroll i Göteborgs Stads digitalisering. Du samordnar utveckling och införande av digitala tjänster till boende, besökare och företagare. I rollen ingår även att du håller samman och driver projekt inom digital medborgarservice såsom utveckling av appar och e-tjänster. Tillsammans med stadens verksamheter identifierar du och tar fram digitala tjänster utifrån medborgarnas behov. Du följer upp utvecklingsprojekt samt stöttar förvaltningar och bolag i användbarhet och tillgänglighet. Du stöttar även vid inköp av externa digitala tjänster för Göteborgs Stad. I ditt ansvarsområde ingår också omvärldsbevakning regionalt och nationellt.



Kvalifikationer
Du har ett stort intresse för digitalisering och erfarenhet av utveckling av digitala tjänster och service utifrån ett användarperspektiv. Du är van vid att driva flera projekt parallellt på ett effektivt sätt och nå uppsatta mål. Vidare har du goda kunskaper i digital service i olika kanaler samt metoder för behovsanalys, kravställning och uppföljning.

Vi söker dig som har:
• högskoleutbildning inom informatik, user experience design eller motsvarande
• fördjupad kompetens inom UX-området, digital tillgänglighet och användarvänlighet
• god kunskap och erfarenhet av kravställning kopplat till utveckling och förvaltning av digitala tjänster och service utifrån ett användarperspektiv
• mycket god erfarenhet av projektledning
• förståelse för utveckling av digitala verksamhetsstöd

Du har en utpräglad samarbetsförmåga och har lätt för att skapa och bibehålla relationer. Du kan kommunicera såväl med politiker, verksamhetsföreträdare och medborgare som med specialister och utvecklare.
Som person är du förtroendeingivande, självgående, drivande, analytisk och har ett engagerat och entusiasmerande sätt. För att trivas i rollen kan du växla mellan stort och smått och drivs av att arbeta både operativt och strategiskt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Självklart delar du förvaltningens och stadens förhållningssätt: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.


ÖVRIGT
Vi vill att konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi erbjuder en arbetsplats med verksamheter i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Förvaltningen ligger centralt i Göteborg i trevliga lokaler och vi har medarbetarförmåner så som flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. I denna rekrytering samarbetar vi med Experis AB. Välkommen med din ansökan; urval och intervjuer sker löpande. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Thandi Schüler.

Vi undanber oss vänligt men bestämt samtal från försäljare av ytterligare platsannonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-17
Ange följande referens när du ansöker: A719422
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thandi Schüler 031-708 67 71

Företag
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Adress
Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg

Kontorsadress
Ekelundsgatan 1

Jobbnummer
3730304

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Konsument och medborgarservice: