Utvecklingsledare ärendeprocess Vikariat föräldraledigt

Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer.

Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv.

Publiceringsdatum
2024-04-10

Arbetsuppgifter
Till enheten för Kund- och ärendehantering söker vi nu en vikarierande utvecklingsledare att vara med i vårt arbete att utveckla de förvaltningscentrala stödprocesserna runt ärendehantering och beslutsfattande.
Enheten för Kund- och ärendehantering är organisatoriskt placerad under avdelningen för utveckling och styrning, en av förvaltningens centrala stödavdelningar och ansvarar för informationsförvaltning, ärendehantering, nämndadministration, delegation och kundärendehantering. På enheten arbetar idag 13 medarbetare i roller som utvecklingsledare, nämndsekreterare, ärendecontrollers och arkivarier.

I rollen som utvecklingsledare ärendeprocess arbetar du över enhetens samtliga processer och stödjer verksamhetens chefer och handläggare i frågor som rör bla ärendehantering, nämndprocess, och informationsförvaltning. Du arbetar nära övriga medarbetare på enheten och innehåll och fokus i tjänsten förändras över tid och utifrån behov, men initialt kommer fokus ligga på processen att hantera förvaltningens inkomna kundärenden samt ärendehantering kopplat till nämndens- och förvaltningens beslutsfattande.
I rollen ingår att bistå i nämndprocessen bland annat genom att kvalitetsgranska, sammanställa och distribuera underlag för beslutsfattande i nämnd och på delegation, hantera förättningar och beställningar som rör nämnden samt bistå med visst utredningsarbete och utbildningsinsatser.

Du hanterar information, författar skrivelser och kommunicerar med organisationen internt och med allmänheten på ett juridiskt korrekt sätt. Du vägleder och ger service till handläggare, allmänhet, andra myndigheter och externa intressenter. Du ger råd och stöd i frågor om offentlighet och sekretess och utlämnande av handlingar. Du genomför utredningar vid behov och samordnar och leder insatser. Tillsammans med övriga medarbetare på enheten deltar du i framtagande av utbildningsmaterial och utbildar medarbetare och chefer i de frågor som enheten ansvarar för.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har Statsvetenskaplig högskoleexamen inom offentlig administration företrädesvis från Förvaltningshögskolan. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet av att självständigt planera och leda arbete och processer. Har du erfarenhet av att leda andra eller projekt inom statlig eller kommunalförvaltning ses det som meriterande.
Du skall besitta god kännedom om kommunal förvaltning, politisk styrning och offentlig rätt. Befattningen kräver också att du har erfarenhet av arbete i administrativa it-stödsystem samt goda kunskaper i Officepaketet.
Som person har du integritet, ett gott omdöme och ett högt säkerhetsmedvetande. Att vara flexibel och kunna prioritera är viktigt för att trivas i rollen parallellt med förmågan att kunna strukturera och arbeta målinriktat. Du har förmåga att ta initiativ och arbeta självständigt, men måste tycka om att jobba tillsammans med andra och vara medskapande. Eftersom tjänsten till stor del innebär en konsultativ roll måste du ha lätt för att skapa relationer, tycka om att tala inför andra, ge tydliga instruktioner samt gilla att vara problemlösare.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C187236".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Stadsmiljöförvaltningen

Kontakt
Enhetschef kund- och ärendehantering
Anna-Maria Raimer Scander
031-365 58 01

Jobbnummer
8600184

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: