Utvecklingsledare Äldreenheten
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen i Varberg Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 62 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.
Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider.
Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes behov. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa.
Publiceringsdatum2018-02-13ArbetsuppgifterSom en av två utvecklingsledare på äldreenheten, uppdragsavdelningen, kommer du ha ett stort ansvar för det dagliga arbetet på enheten och du behöver känna dig trygg med att fatta beslut. En av dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att ansvara för metod- och ärendehandledningen i huvudsak till omsorgshandläggare och boendesamordnare. I tjänsten ingår också att omvärldsbevaka, följa upp insatser och verksamheter samt utvecklingsarbete.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen eller likvärdig utbildning. Du har lång erfarenhet av myndighetsutövning inom äldre och är väl förtrogen med IBIC. För att lyckas i rollen som utvecklingsledare hos oss behöver du ha god en samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt och flexibelt. Du är också noggrann, strukturerad och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Eftersom vi har myndighet- och beställaransvar ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta med kundval. B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Från 2015-01-01 tillämpar Varbergs kommun RÖKFRI arbetstid.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast och enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande.
ErsättningMånadslön Individuell lön tillämpas. Ange gärna löneanspråk.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-05
Ange följande referens när du ansöker: A755621
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnette Johansson 0340-699136, 073-3034589
FöretagVarbergs kommun, Uppdragsavdelningen
AdressVarbergs kommun, Uppdragsavdelningen
Engelbrektsgatan 15
43280 VARBERG
Kontorsadress43280
Jobbnummer 3961499
Observera att sista ansökningsdag har passerat.