Utvecklingsledare
Göteborgs kommun / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Inköps- och upphandlingsförvaltningen leder Göteborgs Stads inköpsstrategiska arbete. Vårt uppdrag är att se till att stadens inköp är effektiva, resurssmarta och hållbara över tid. Det gör vi genom att sätta övergripande strategier, upphandla gemensamma avtal och stötta hela Göteborgs Stad med tjänster inom inköp, såsom inköpsanalys, utbildningar och olika typer av konsulttjänster.
Göteborgs Stad köper in varor och tjänster för runt 27 miljarder varje år. Det gör oss till en av Sveriges största inköpare och med det kommer stort ansvar och stora möjligheter. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 100 drivna kollegor med att tillsammans göra skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg.
Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida!
https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/vara-verksamheter/jobba-pa-inkops-och-upphandlingsf%C3%B6rvaltningenFölj oss även gärna på LinkedIn
https://www.linkedin.com/company/gbginkop/Publiceringsdatum2024-08-08ArbetsuppgifterTrivs du i en roll med många kontakter och parallella utvecklingsinitiativ? Tycker du att utvecklingsarbete mår bra av samarbete och goda relationer? Då är denna roll något för dig!
Inköps-och upphandlingsförvaltningen är i en utvecklingsfas och vi ska bli ännu bättre på strategiskt arbete samt stärka vårt kundorienterade förhållningssätt. Nu söker vi en utvecklingsledare till en ny enhet. Rollen som utvecklingsledare passar dig som är helhets- och utvecklingsorienterad, gillar att ha många kontakter och att långsiktigt driva och utveckla stödet för stadens upphandlings- och inköpsarbete i relation till kunder och leverantörer.
Avdelningen för kund och dialog och den nya enheten ansvarar för att inhämta verksamheternas behov och att samordna, facilitera och utveckla dialogen med kunder och med näringslivet. Uppdraget är också att erbjuda utbildningar, kundstöd, följa upp kundnöjdhet samt arbeta med förvaltningens interna och externa kommunikation. Avdelningen är under utveckling och för närvarande finns roller som utvecklingsledare, kundrådgivare, kommunikatör, kommunikationsansvarig, uppföljningsspecialist och utbildningskoordinator. Kund och dialog faciliterar förvaltningens kundkontakter som kan ske på olika sätt i nätverk, grupper, möten, digitala kanaler och via olika mätningar samt hanterar vägen in till förvaltningens kundservice via mejl, telefon och digitala lösningar.
Som utvecklingsledare arbetar du i en bred roll med omväxlande uppgifter kopplade till flera av avdelningens och enhetens olika uppdrag. Rollen innebär många kontakter både internt och externt och förutsätter ett utåtriktat arbetssätt och förmåga att hålla många utvecklingsinitiativ igång samtidigt. Utvecklingsledaren ska inspirera och ta initiativ till förändring som är till nytta för förvaltningens och stadens arbete. Det handlar om att lyssna in behov, tolka den data som finns och arbeta tillsammans med övriga delar av förvaltningen och staden. Det kan handla om att vidareutveckla eller skapa nya dialogformer, omsätta dialogresultat i lösningar tillsammans med andra, hitta sätt att följa upp och systematiskt återkoppla för förvaltningens lärande och utveckling.
Utöver utvecklingsarbetet kan utvecklingsledaren planera, driva och genomföra nätverksträffar, workshops och andra möten, såväl fysiska som digitala samt leda och förvalta interna processer .
KvalifikationerDu har högskoleutbildning eller motsvarande YH-utbildning inom relevant område. Du har några års erfarenhet av att driva utvecklingsarbete i syfte att förbättra för kunder och användare av tjänster, gärna från offentlig sektor. Du har erfarenhet av att leda större möten och dialoger och trivs med att ha en central roll i möten och workshops. Om du dessutom har erfarenhet inom upphandlings- och inköpsområdet eller kund- och tjänstesektorn ser vi det som meriterande.
Du motiveras av förändring och ser vikten av samarbete och goda relationer. Du har ett kundnära perspektiv och vill förstå behoven hos de olika intressenterna. Rollen kräver god kommunikationsförmåga såväl skriftligt som muntligt. Du kan formulera dina tankar och förslag, ta fram presentationer och underlag inför beslut. Du skapar förutsättningar för bra möten och konstruktiva dialoger oavsett om det är fysiskt eller digitalt.
Du arbetar strukturerat och metodiskt med förmåga att anpassa ditt arbetssätt efter omgivningen och fokusera på det som är genomförbart och leder till resultat. Du kan väga samman flera olika perspektiv för att hitta lösningar och är lyhörd för andras perspektiv till att hitta en gemensam väg framåt. Det kan till exempel innebära att pröva olika vägar för att nå önskvärt resultat. Du är anpassningsbar för nya och ändrade förutsättningar samt strategisk och uthållig kring att det i komplexa frågor kan dröja att få långsiktigt resultat. Du coachar och motiverar andra till förändring och tar ansvar för helheten.
ÖVRIGT
Vårt erbjudande
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.
Övrig informationTill dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C201294".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Inköps-och upphandlingsförvaltningen
Kontakt Avdelningschef Kund och dialog
Susanne Fägersten Sabel
susanne.sabel@ink.goteborg.se Jobbnummer 8828827
Observera att sista ansökningsdag har passerat.