Utvecklingsledare
Vaggeryds kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Vaggeryd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Vaggeryd,
Gnosjö,
Aneby,
Jönköping,
Sävsjö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vaggeryds kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen i Vaggeryd,
Jönköping,
Värnamo eller i
hela Sverige Barn och utbildningsnämndens verksamhetsområde omfattar förskolor, grundskolor samt Fenix kultur och kunskapscentrum som innefattar gymnasieskola och utbildning för vuxna inom flera olika områden. Vi arbetar målinriktat för att ge varje barn och elev kunskap och framtidstro som kan följa dem genom livet.
Barn- och utbildningsförvaltningen finns i Skillingaryd och arbetar för att utveckla samtliga skolformer i kommunen. På förvaltningen finns ett supportteam, där du ingår, som arbetar tätt tillsammans för att gemensamt samordna och utveckla det förvaltningsövergripande arbetet. Via ett effektivt, serviceinriktat, rättssäkert, kvalitativt och utvecklingsinriktat arbete internt och externt bidrar supportteamet till ett viktigt värde för alla förskolor och skolor i Vaggeryds kommun.
Publiceringsdatum2024-05-28ArbetsuppgifterRollen som utvecklingsledare innebär varierande arbetsuppgifter som är både strategiska, operativa och samordnande. I samarbete med förvaltningens övriga utvecklingsledare samt verksamhetscheferna för förskola, grundskola och gymnasium har du en viktig roll i vårt systematiska kvalitetsarbete och det förbättringsarbete som följer av detta. I tjänsten ingår att kommunicera med flera olika målgrupper så som rektorer, pedagogisk personal, politiker och vårdnadshavare.
Arbetet som utvecklingsledare inom området effektivitet och analys innebär att du blir en spindel i nätet när det kommer till att sammanställa och dra slutsatser av olika typer av statistik, nyckeltal etc inom förvaltningens verksamheter. Du samordnar det politiska arbetet tillsammans med nämndsekreteraren och håller i vår kommunikation med externa myndigheter och rättsinstanser. Ytterligare ett ansvarsområde är att bidra till att vi har en effektiv organisation inom våra verksamheter och att ta initiativ till lämpliga utvecklingsinsatser med stöd av olika statsbidrag. Just nu implementerar vi ett kommunövergripande digitalt beslutsstödsystem som du kommer att ansvara för tillsammans med dina kollegor inom supportteamet.
KvalifikationerFör att du ska trivas i den här rollen behöver du gilla att omfamna nya utmaningar och ha en vardag som består av varierande uppgifter. Du bör ha en väl utvecklad analytisk och kommunikativ förmåga som gör att du har lätt för att se samband, dra slutsatser och därefter identifiera förbättringsområden som du presenterar på ett målgruppsanpassat och pedagogiskt sätt.
Du är kvalitetsmedveten, strukturerad och trivs såväl med att arbeta självständigt som i team med andra.
Du har en för arbetet relevant högskole-/universitetsutbildning och erfarenhet av förvaltningsövergripande arbete inom utbildningsväsendet
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet vid tillsättning av denna tjänst
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och förbehåller oss därför rätten att påbörja intervjuarbetet innan ansökningstidens slut. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt.
Vaggeryds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och
annonsförsäljare.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "24/89".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Vaggeryds kommun (org.nr 212000-0522)
Arbetsplats Vaggeryds kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen
Kontakt Skolchef
Per-Erik Lorentzon
per-erik.lorentzon@vaggeryd.se 0370-678590 Jobbnummer 8712236
Observera att sista ansökningsdag har passerat.