Utvecklingsledare

Göteborg, Konsument och medborgarservice / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborg, Konsument och medborgarservice i Göteborg

"Enklare vardag i en hållbar och öppen stad" är vår vision! Konsument- och medborgarservice målsättning är att underlätta för dig som är boende, besökare eller företagare som behöver kontakta Göteborgs Stad. Vi samordnar och utvecklar service för Göteborgs Stad. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, utveckling av service och e-tjänster, vi samordnar och utvecklar goteborg.se, konsumentrådgivning, budget- och skuldrådgivning samt energi- och klimatrådgivning. Dessutom arbetar vi med frågor kring hållbar konsumtion och samordnar Fairtrade City Göteborg. Ett av våra nya uppdrag är att starta ett romskt informations- och kunskapscenter. På vår förvaltning är vi drygt 120 medarbetare

Publiceringsdatum
2016-01-27

Arbetsuppgifter
Tjänsten som utvecklingsledare med inriktning mot demokratifrågor är nyinrättad och arbetet syftar till att öka förutsättningarna för demokrati och inflytande för göteborgarna.
Konsument- och medborgarservice har i uppdrag att samverka med och stötta aktörer och processer i stadsdelarna kring demokratistärkande insatser. Arbetet ska fokuseras på de områden i staden som har lägst valdeltagande samt på att möjliggöra deltagande och inflytande för grupper som vanligtvis inte är aktiva i beslutsprocesser. Arbetsuppgifterna för tjänsten är varierande, av både strategisk och operativ karaktär.
Som utvecklingsledare kommer du att initiera, analysera, planera, samordna, ge råd och stöd, genomföra, följa upp, utvärdera och bidra till att utveckla olika insatser. En stor och viktig del av arbetet innebär att skapa engagemang och kommunicera med olika målgrupper, i olika kanaler.
Du kommer att behöva ha en helhetssyn över vad som pågår när det gäller demokratistärkande insatser, både i staden och i omvärlden.
Arbetet kommer att genomföras dels på egen hand men även tillsammans med andra aktörer inom Göteborgs Stad och i omvärlden.
Du rapporterar till kommunikationsansvarig som samordnar demokratifrågorna på förvaltningen och du kommer att ha förvaltningens kommunikatörer som närmsta kollegor.
Du delar självklart förvaltningens förhållningssätt: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för - Vi bryr oss - Vi arbetar tillsammans -Vi tänker nytt.

Kvalifikationer
För tjänsten krävs högskoleexamen inom antingen samhällsvetenskap, statsvetenskap, kommunikationsvetenskap eller motsvarande.
Du behöver ha några års dokumenterad erfarenhet av:
• arbete med kommunikations-, samhälls- och demokratifrågor.
• att driva och leda utvecklingsarbeten eller projekt inom offentlig organisation alternativt inom andra komplexa sammanhang.
• att arbeta i nätverk med olika samarbetspartners.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Kvalifikationer som mål- och resultatorienterad, lösningsfokuserad samt god samarbetsförmåga kommer att värderas högt. Du behöver vara självgående, drivande samt ta stort ansvar för dina uppgifter.
Viktigt för tjänsten är även att kunna kommunicera och göra sig förstådd gentemot olika målgrupper genom att formulera sig väl, både i både tal och skrift.
Vi bedömer att personliga egenskaper som förtroendeingivande, lyhörd, analytisk och prestigelös passar för rollen, samt att man har lätt att ställa om när förutsättningar förändras.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats med verksamheter i ständig utveckling. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Förvaltningen finns centralt i Göteborg i nyrenoverade lokaler. Vi har medarbetarförmåner som flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, cykelförmåner med mera.
Konsument- och medborgarservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-14
Ange följande referens när du ansöker: A304582
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stina Hall Hellqvist, Kommunikationsansvarig 031-368 08 09 stina.hall.hellqvist@kom.goteborg.se

Facklig kontakt
Susanne Aspbäck, Vision
Sofie Lund, Saco/Jusec

Företag
Göteborg, Konsument och medborgarservice

Adress
Göteborg, Konsument och medborgarservice
Box 113 64
40428 Göteborg

Kontorsadress
Ekelundsgatan 1

Jobbnummer
2638368

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborg, Konsument och medborgarservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborg, Konsument och medborgarservice: