Utvecklingsledare
Örebro kommun / Organisationsutvecklarjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Ref: KS 46/2015
Enheten Servicecenter inom kommunledningskontoret är medborgarnas ingång till oss på Örebro kommun och är vårt gemensamma ansikte utåt. Målet för Servicecenter är att medborgarna i Örebro kommun enkelt ska nå oss. Genom att erbjuda en ingång till kommunen via ett antal olika kommunikationsvägar, kan vi tillgodose medborgarna samt våra medarbetare med snabb och bra service oavsett fråga. Det gör att våra medarbetare ute i verksamheterna avlastas och på så sätt kan arbeta mer effektivt.
Syftet med rollen som utvecklingsledare är att ge operativt och delvis även strategiskt stöd i utvecklings- och utbildningsprocesserna i Servicecenter till (servicegrad), kvalitet (rätt arbetssätt) och medborgarnöjdhet nås.
Rollen är organiserad i enhet Servicecenter och grupp verksamhetsstöd.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Leda utvecklingen av Servicecenters kompetensutveckling
• Uppbyggnad av ett kompetensutvecklingsprogram för medarbetare i servicecenter.
• Kartlägga och planera för kompetensbehov utifrån input från verksamhetens kvalitetsledningssystem och de nya arbetsuppgifter som löpande introduceras i verksamheten.
• Utbilda kommunvägledare och chefer i nya arbetssätt.
• Processledare för verksamhetens stödprocesser.
• Leda utvecklingen och samordna införandet av nya uppgifter och förändrade uppgifter i Servicecenter
• Leda arbetet med att införa nya och förändrade uppgifter i Servicecenter i samarbete med svarsgruppernas samordnare, verksamheten i förvaltningar, gruppledare och enhetschef. Stötta arbetet med upprättandet och löpande revidering av kunskapsbanken så den blir användarvänlig samt stötta kommunvägledarna i träning av användandet och innehållet i kunskapsbanken.
Publiceringsdatum2015-02-06Kompetenser• Erfarenhet från Contact Center.
• Erfarenhet som chef, utbildare, verksamhetsutvecklare eller coach inom Contact Center.
• Goda kunskaper att arbeta processorienterat och gedigna kunskaper i Excel.
• Analytisk förmåga att identifiera och prioritera utvecklingsbehov.
• Förmåga att kommunicera coachande med chefer och medarbetare omgivning.
• Förmåga att kunna arbeta självständigt och våga ta ett eget ansvar.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• Utbildning på universitetsnivå som t.ex. pedagogik, beteendevetare eller annan utbildning som anses likvärdig
• Erfarenhet från arbete i CMS och/eller LMS/VLE-system (lärplattformer)
• Chefs- och ledarerfarenhet
• Goda kunskaper att arbeta processorien terat och gedigna kunskaper i Excel.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, 1 års förordnande
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Facklig information
Vision: 019-21 11 93
SACO: 019-21 30 96
Så ansöker duÖrebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdag är 2015-03-01.
Välkommen med din ansökan!
Örebro kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPatric Klaremo, Enhetschef 019-21 11 30
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 300 61
70135 Örebro
KontorsadressBox 300 61
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2158439
Observera att sista ansökningsdag har passerat.