Utvecklingsledare

Salems Kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems Kommun, Socialförvaltningen i Salem

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 15600 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

Publiceringsdatum
2014-05-06

Arbetsuppgifter
Socialförvaltningen söker utvecklingsledare inom IFO, flyktingmottagande och socialpsykiatri.
Du är direkt underställd socialchef och arbetar i socialchefens stab.

Socialförvaltningen ansvarar för kommunens omsorg om äldre, personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningens fem verksamhetsområden är Myndighetsenhet, Äldreomsorg, Enhet för särskilt stöd, Arbete och försörjning och Barn och familj.

Ditt uppdrag är främst att:
• Stödja cheferna i verksamhetsutveckling.
• Vara en resurs i arbetet med att utveckla ett systematiskt kvalitetsarbete,
• Vara stöd vid implementering av evidensbaserade metoder och bedömningsinstrument.
• Ta fram förslag till riktlinjer och rutiner.
• Utredningar och uppföljning.
• Delta i arbete med upphandlingar.
• Svara på remisser, motioner, enkäter m.m.
• Omvärldsbevakning.

Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete med en stor bredd och ett stort eget ansvar.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

Kvalifikationer
Vi vill att du har Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivare bedömer som likvärdig.

Erferenhetskrav:
• Erfarenhet av arbete inom kommunal socialtjänst.
• Erfarenhet av utvecklings- eller utredningsarbeten.
• Goda IT-kunskaper
• Intresse för och god förmåga till samverkan.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Arbetstid: 38,75 timmar per vecka Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-08-18

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-05-26
Ange följande referens när du ansöker: A393278
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christina Häckner, Socialchef 0707-239409 christina.hackner@salem.se

Företag
Salems kommun, Socialförvaltningen

Adress
Salems kommun, Socialförvaltningen
Säby Torg 16
14480 Rönninge

Kontorsadress
Säby torg 16 14480 Rönninge

Jobbnummer
1863645

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems Kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems Kommun, Socialförvaltningen: