Utvecklingsledare

Lerums kommun, Administration / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Lerum
2012-04-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Utvecklingsledare" (publicerad 2012-04-26) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Administration i Lerum

Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens drygt 38.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.

Sektor stöd och omsorg är en nybildad sektor from 2012-01-01. Sektorn omfattar äldreomsorg, omsorg om funktionshindrade, individ- och familjeomsorg, färdtjänst, hälso- och sjukvård samt arbetsmarknadsåtgärder. Sektorsledning, administration och myndighetsavdelning har gemensamt ansvar för övergripande planering och strategiska frågor samt uppföljning av både den egna verksamheten och de verksamheter som sektorn har upphandlat.

Publiceringsdatum
2012-04-26

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill vara med och påverka utvecklingen av den nya sektorns verksamhetsområden. Tillsammans med kollegor ges du möjlighet att påverka kvalitet och processer både övergripande för sektorns verksamheter men även i projektform för enskilda enheter.

Utvecklingsledaren arbetar på uppdrag från sektorns ledningsgrupp med ansvar för utrednings-, utvecklings-, och analysarbete samt planera och samordna kvalitetsarbete, kompetensutveckling och metodutveckling i olika processer inom sektorns verksamhetsområden. En viktig del i arbetet kommer att vara att utveckla uppföljnings- och kvalitetsarbetet såväl inom den egna verksamheten som för entreprenader och andra utförarare inom sektorns verksamhetsområde.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet av utvecklings- och/eller ledningsarbete inom äldreomsorgen. Det är meriterande om du har erfarenhet av processkartläggning och kvalitetsledningssystem.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper såsom samarbetsförmåga, ett pedagogiskt-, prestigelöst-, och förtroendeingivande förhållningssätt. Du har goda datakunskaper och uttrycker dig väl i tal och skrift.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-20
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: A269054
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Henrik Gustafsson, 0302-521408, henrik.gustafsson@lerum.se
Maria Terins, 0302-521397

Facklig kontakt
Anna Sanding, 0302-521434
Kristina Mårtensson, 0302-521553

Företag
Lerums kommun, Administration

Adress
Lerums kommun, Administration
44380 Lerum

Jobbnummer
1226837

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Administration

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Administration: