Utvecklingsledare 100%

Gislaveds kommun, Socialförvaltning / Organisationsutvecklarjobb / Gislaved
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Gislaved, Gnosjö, Tranemo, Värnamo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gislaveds kommun, Socialförvaltning i Gislaved

Hos oss finner du härlig natur, åtta tätorter och en levande landsbygd.

Gislaveds kommun kännetecknas av att vara en konkurrenskraftig arbetsgivare som präglas av samverkan, hög kompetens och nöjda medarbetare.

Socialförvaltningen är indelad i fyra olika programområden; vård och omsorg, funktionshinder och stöd, individ och familjeomsorg samt socialförvaltningens stab, som är stöd för nämnden och de olika verksamheterna.
Socialförvaltningens stab där tjänsten är placerad har följande uppdrag:
• Administration
• Handläggning
• Kvalitetsfrågor
• Utveckling
• Ekonomi
• Internkontroll

Då vår nuvarande utvecklingsledare går vidare till annat arbete söker vi nu en ersättare med inriktning mot kvalitet och utveckling.

Tjänsten önskas besättas snarast.

Publiceringsdatum
2014-09-12

Arbetsuppgifter
Uppdrag/arbetsuppgifter
Som utvecklingsledare inom socialförvaltningens stab har du följande huvudsakliga arbetsuppgifter under ledning av programområdets chef:
Samordnande uppdrag kring förvaltningens kvalitetssystem innebärande bland annat
• implementering av systemet i organisationen
• medverka i framtagandet av verksamheternas olika
processkartor
• uppföljning av systemet och årlig översyn
• ansvar för årlig kvalitetsberättelse
• ingå i kommunens interna kvalitetsnätverk.

Du har dessutom samordnande uppdrag kring utbildningsfrågor i förhållande till FoU-rum och länets högskolor innebärande
• ingå i nätverk för utbildningsfrågor inom FoU-rum
(Regionförbundet)
• samordnare för kontakter med Hälsohögskolan i
Jönköping
• samordnare för utbildningsplatser inom
socialförvaltningen avseende socionom-,
sjuksköterske- och arbetsterapeututbildningen.

Du är också utredare av rapporter enligt
socialtjänstlagen så kallade Lex Sarah-händelser
innebärande
• att du på uppdrag av programområdeschef och vid
behov i samarbete med kollegor utreder och gör
bedömningar kring åtgärder, anmälningar etc i
denna typ av ärenden.

Du kan också få andra uppdrag som staben föreläggs av förvaltningschef eller ledningsgrupp.

Kvalifikationer
Utbildningsbakgrund
• Akademisk examen inom området offentlig förvaltning,
socialt arbete, samhällskunskap eller motsvarande Du har:
• erfarenhet av arbete med kvalitets- och
utvecklingsfrågor inom främst socialtjänsten
• vana att arbeta självständigt
• förmåga att arbeta i olika konstellationer av
personalgrupper och med olika fokus för att
uppfylla socialnämndens uppdrag och mål

Då kommunen är vidsträckt behöver du ha körkort och då tjänsten kräver förmåga att samarbeta med andra kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gislaveds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken "sök tjänsten".

Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-03
Ange följande referens när du ansöker: A418148
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena Sundqvist, Programområdeschef stab 0371-811 11

Facklig kontakt
Nås via kommunens växel 0371-810 00

Företag
Gislaveds kommun, Socialförvaltning

Adress
Gislaveds kommun, Socialförvaltning
Stortorget 1
33280 Gislaved

Kontorsadress
Stortorget 1 Gislaved

Jobbnummer
1994765

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gislaveds kommun, Socialförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gislaveds kommun, Socialförvaltning: