Utvecklingsledare - metodstöd, till barn och familj - utrednings
Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdelningen i Varberg Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 62 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.
Socialnämndens ansvar omfattar individ- och familjeomsorg samt omsorg om äldre och funktionsnedsatta. All myndighetsutövning och beställning av tjänster är samlad i en gemensam uppdragsavdelning. Uppdragsavdelningen (ca 140 medarbetare) utreder behov, fattar beslut och beställer insatser från verksamheter inom kommunens egen regi eller från externa utförare. Avdelningen består av åtta enheter, varav tre barnenheter.
Utredningsgruppen består idag av 18 socialsekreterare och 1 utvecklingsledare.
Publiceringsdatum2019-05-24ArbetsuppgifterUtredningsgruppen ansvarar för att utreda barns behov av skydd eller stöd, samt att följa upp beviljade öppenvårdsinsatser. Vårt mål är att alla barn i Varbergs kommun ska känna trygghet och växa upp under goda förhållanden.
Som utvecklingsledare har du framförallt ansvar för det dagliga metodstödet till alla handläggare, men det ingår också omvärldsbevakning samt uppföljning och utveckling av verksamheten. Utvecklingsledare är även socialnämndens företrädare i rättsliga processer.
Du kommer i nära samarbete med enhetschef, medarbetare och övriga utvecklingsledare inom avdelningen arbeta för en god kvalité i processerna och ett fortsatt utvecklingsarbete.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen samt erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och familj. Det är ett krav att du har djupgående kunskaper inom utredningsarbete enligt BBiC. Du behöver också ha god kunskap i gällande lagar och förordningar samt vara analytisk, flexibel och strukturerad. Det är viktigt att du trivs med att ingå i en stor arbetsgrupp och att du ser samverkan som både roligt och nödvändigt. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av någon form av arbetsledning.
Körkort krävs.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Varbergs kommun är sedan 2015 en rökfri arbetsplats.
Inför denna annonsering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. .
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning tillämpas, ange gärna löneanspråk.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-16
Ange följande referens när du ansöker: A881733
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Johansson 0340-888 91
FöretagVarbergs kommun, Uppdragsavdelningen
AdressVarbergs kommun, Uppdragsavdelningen
Engelbrektsgatan 15
43280 VARBERG
Kontorsadress43280
Jobbnummer 4808202
Observera att sista ansökningsdag har passerat.