Utvecklingsledare - kunduppföljning och synpunktshantering

Göteborgs kommun / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
2024-10-10


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur, som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i Göteborgs Stad och bidrar till att staden kan ge god service till göteborgarna. Intraservice har en central roll när det gäller att bidra till digitalisering och automatisering av Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Vår strävan är att vara den självklara samarbetspartnern för våra kunder.
Vi är drygt 700 medarbetare, som arbetar i centrala Göteborg. Hos oss finns en hög ambition att tillsammans leverera och utveckla ändamålsenliga tjänster till våra kunder. Hoppas du vill bli en del av oss!
För ytterligare information: http://www.goteborg.se/intraservice

Publiceringsdatum
2024-10-10

Arbetsuppgifter
Vi är Göteborg! Nu behöver vi dig som vill vara med och driva arbetet med kunduppföljning och synpunktshantering med kunden och användaren i fokus. Som utvecklingsledare kommer du att ha en central och viktig roll i den förändringsresa som Intraservice just nu befinner sig på.

Uppdraget som utvecklingsledare hos oss innebär att arbeta operativt med givna uppdrag inom kunduppföljning och synpunktshantering, men även strategiskt kring att utveckla förvaltningens befintliga och fortsatta arbete med kunduppföljning och synpunktshantering. En nyckel för att lyckas i detta uppdrag är att du är duktig på att analysera resultaten och ta fram lämpliga åtgärder för utveckling av verksamheten. Du kommer på förvaltningen, vara ansvarig för att driva och tillsammans med funktioner i verksamheterna bygga, införa och förvalta arbetet kring kunduppföljning, synpunktshanteringen och analys. Prioriterade delar är att ständigt utveckla och förbättra förvaltningens arbetssätt kring kunduppföljning och synpunktshantering. En annan viktig del är att aktivt arbeta med uppföljning.

Arbetet är under uppbyggnad vilket innebär att du initialt kommer vara en viktig del av ett stort förändrings- och utvecklingsarbete. Förändringar i rollen och omfattning kan därför komma att ske, samt att nya uppdrag kan tillkomma.

Enheten kund och tjänstestyrning består i dagsläget av nio medarbetare. Alla arbetar förvaltningsövergripande med att hålla ihop ledning- och styrningsfrågorna inom kundorienteringen, i nära samverkan med Intraservices samtliga avdelningar och stabsfunktioner. I enhetens uppdrag ingår ansvar för service- och tjänstestyrning samt styrning av kundrelationer och kunddialog med förvaltningar och bolag i Göteborgs Stad. Allt i syfte att främja det proaktiva och gemensamma arbetet för stadens företag, invånare och gäster.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning och mycket god kunskap kring att genomföra kunduppföljningar/kundmätningar, arbeta med synpunktshantering samt göra analyser och ta fram förslag på åtgärder utifrån den. Därtill har du erfarenhet av att utveckla och förbättra befintliga arbetssätt inom uppföljning, synpunktshantering och analys.

Du har stor vana av att arbeta med olika metoder kring kunduppföljning (exempelvis kundresor, NKI och NPS), likväl som att jobba med nyckeltal, indikatorer och mätbara mål. Din kommunikationsförmåga i det svenska språket är god i både tal och skrift.

Följande ser vi som meriterande:
• avancerad användare av Excel och/eller Power BI
• mycket god vana av att göra analyser på stora datamängder
• god kunskap i olika verktyg och metodiker för kunduppföljning, synpunktshantering och
analys
• erfarenhet av att arbeta med processledning och processtyrning
• erfarenhet av att arbeta med nyttorealisering, nyttokalkyler eller motsvarande metodiker.

Som person kan du på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Du är snabb, produktiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du arbetar gärna tillsammans med andra för att nå gemensamma mål och i dessa sammanhang är du en tydlig kommunikatör som uppmuntrar goda prestationer och teamkänsla.

För att lyckas i tjänsten behöver du trivas med att befinna dig i en utvecklingsfas där vi inte alltid har svar på alla frågor, utan bygger vägen tillsammans medan vi går.

ÖVRIGT
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer, där du är med och bidrar till samhällsnytta för stadens verksamheter och i förlängningen för medborgarna. Vi arbetar både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat, erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Hos oss får du flera friskvårdsförmåner såväl som andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare!

Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C211743".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Intraservice

Kontakt
Enhetschef
Mikael Tellefsen
mikael.tellefsen@intraservice.goteborg.se
072-856 73 64

Jobbnummer
8949486

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: