Utvecklingsinriktad Supporttekniker

Arbetsgivarverket / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arbetsgivarverket i Stockholm, Jönköping eller i hela Sverige

Utvecklingsinriktad supporttekniker
Arbetsgivarverket är en medlemsstyrd statlig arbetsgivarorganisation. Medlemmar är 250 myndigheter, affärsverk och andra arbetsgivare med anknytning till det statliga området. Tillsammans utvecklar vi och samordnar den statliga arbetsgivarpolitiken och tecknar kollektivavtal för 245 000 anställda.
Arbetsgivarverkets IT-sektion söker utvecklingsinriktad supporttekniker
Till vår IT-sektion söker vi nu en utvecklingsinriktad supporttekniker för visstidsanställning (inriktningen är 1 år). Sektionen består av en IT-chef och en IT-handläggare, i sektionen ingår också medarbetare som arbetar med arkiv och diarium. Arbetsgivarverket, med 65 anställda, har för sin storlek en både komplex och spännande IT-miljö och kan erbjuda varierande arbetsuppgifter. Vi fokuserar nu bland annat på att utveckla mobila arbetsmetoder för både pc och Ipad och du kommer att arbeta mycket nära Arbetsgivarverkets medarbetare.

Publiceringsdatum
2011-12-15

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att personligen hjälpa medarbetarna med installation av ny hård- och mjukvara, användarstöd och felsökning i en klientmiljö med både Windows 7 och Ipad. Du kommer att bistå vår IT-handläggare med att säkra nätverksdriften på Windowsbaserade plattformar. Du kan också komma att ingå i projekt och arbetsgrupper som utvecklar Arbetsgivarverkets IT-miljö med tonvikt på mobilt arbetssätt och IT-lösningar för kommunikation exempelvis videokonferens och projektarbetsplatser.

Kvalifikationer
• Du bör ha minst gymnasieutbildning med inriktning mot data/datakommunikation eller motsvarande kunskaper som av arbetsgivaren kan bedömas likvärdiga.
• Du ska ha erfarenhet av underhåll av klienter och IT-support från offentlig, privat eller ideell organisation.
• Du ska ha goda kunskaper om Windows 7, Ipad, Iphone och Windows 2008 server.
• Du ska ha erfarenhet av IIS och Exchange.
• Du ska ha ett stort intresse för och erfarenhet av mobila applikationer och dess integration mot Windows.
• Vi ser gärna att du har erfarenhet av SQL Server, administration av Microsoft CRM och viss erfarenhet av utveckling i EPiServer och i.Net.
• Vi ser gärna att du har dokumenterad kunskap i IT-säkerhet.
• Vi fäster mycket stor vikt på förmågan att ge en god service och att du uppfyller Arbetsgivarverkets värdegrund: medlemsfokus, professionalism, engagemang, utvecklingsorientering och öppenhet.

Övrig information
Arbetsgivarverket ligger i centralt belägna lokaler på Kungsgatan 12-14 i Stockholm. Arbetsgivarverket tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
I denna rekrytering samarbetar vi med Proffice Rekrytering. Om du har frågor om
rekryteringsprocessen är du välkommen at kontakta Kerstin Fogelström 073-343 40 67 eller Carina Rydström 073-343 41 51. Vill du veta mer om arbetet kontakta IT-chef Jonas Nordström, 08-700 13 10 eller 070- 542 6463 eller HR-specialist Åsa Kälvegård 08-700 13 56. Välkommen med din ansökan via www@proffice.se senast den 1 februari 2012.
Läs mer om Arbetsgivarverket på www.arbetsgivarverket.se.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-01
Ansökan kan skickas till e-postadress: www@proffice.se

Kontakt
Åsa Kälvegård, HR-specialist, 08-700 13 56 (Telefon)
Jonas Nordström, IT-chef, 070-542 6463, 08-700 13 10 (Telefon)

Företag
Arbetsgivarverket

Adress
Arbetsgivarverket
Box 3267
10365 STOCKHOLM

Kontorsadress
Kungsgatan 12-14

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-700 13 27

Jobbnummer
1107188

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arbetsgivarverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arbetsgivarverket: