Utvecklingsinriktad Redovisningschef

Forum Syd / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Forum Syd i Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Forum Syd ifrågasätter förtryck och diskriminering för att minska fattigdomen. Vi gör det tillsammans med våra 200 svenska medlemsorganisationer och tusentals organisation och nätverk världen över. Vi arbetar med opinionsbildning, förmedling av bidrag till andra organisationer, kapacitetsbyggande och egna biståndsprogram. Våra regionkontor finns i Serbien, Kenya, Kambodja och Nicaragua.
Forum Syd söker en Redovisningschef som vill leda vidareutvecklingen av vår ekonomienhet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och ska tillsättas snarast möjligt. Provanställning tillämpas.
Redovisningschefen har verksamhets-, personal- och utvecklingsansvar samt ekonomiskt ansvar för Ekonomienheten. Tjänsten rapporterar direkt till Forum Syds Generalsekreterare.
Redovisningschefens ansvarsområde innefattar:
• Utveckling och uppföljning av Forum Syds ekonomistyrning på en övergripande och strategisk nivå och för att övriga kansliet och regionkontoren får relevant support kring enhetens sakfrågor.
• Framtagande, utveckling, implementering och uppföljning av policys, riktlinjer och strategier inom ekonomistyrning.
• Övergripande ansvar för efterlevnad av regelverk, finansiell återrapportering och effektivitet i resursanvändning och internkontroll
• Övergripande ansvar för budgetuppföljning, prognostisering, period- och årsbokslut samt övrig ekonomisk rapportering inkl statistik
• Redovisning inkl ett övergripande ansvar för redovisningsfrågor på regionkontoren
• Löneadministration
• Planering och uppföljning av årlig revision och revision inför egen rapportering till finansiär samt delaktighet i upphandling och uppföljning av övriga revisionsinsatser
• Intern rådgivning, stöd och utbildning kring ekonomirelaterade frågor
• Leda och fördela arbetet inom enheten
Vi söker dig som har Högskole-/universitetsutbildning inom ekonomi med inriktning redovisning. Du har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat arbete med ekonomi/redovisning där finansieringssamordning, internkontroll samt arbete med styr-och kontrollsystem ingår.
Du har dokumenterad ledarskapserfarenhet och det är en stor fördel om du har erfarenhet från den ideella sektorn. Vidare har du intresse och erfarenhet av att vidareutveckla arbetet på en ekonomienhet. Eftersom Forum Syd är en internationell organisation måste du behärska engelska i tal och skrift.
Meriterande för tjänsten är folkrörelseerfarenhet, Utlandserfarenhet, tidigare Forum Syd erfarenhet samt kunskaper i spanska.
Du tycker om att ha många bollar i luften och har förmåga att strukturera, prioritera och komma till avslut. Som person är du lyhörd, tydlig och pedagogisk. Dessutom är du målinriktad samt en naturlig ledare och beslutsfattare.
Självklart delar du Forum Syds värderingar, har intresse av folkrörelsebistånd och globala utvecklingsfrågor. Vi kan inte erbjuda branschens högsta löner, men däremot ett stimulerande arbete med trevliga arbetskamrater i en inspirerande miljö!

Publiceringsdatum
2010-08-06

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-08-27
Märk din ansökan "Redovisningschef-HT-10"
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb_ekonomi@forumsyd.org

Kontakt
Annica Holmberg, Tf Generalsekreterare, 070-757 20 86
Marie-Louise Schüssler, Chefen för HR och system, 08-506 370 68

Facklig kontakt
Eva Närvä, SACO, 08-506 371 85
Karin Wernberg, Unionen, 08-506 371 25
Keiko Nagano, SAC, 08-506 371 23

Företag
Forum Syd

Adress
Forum Syd
Box 15407
10465 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinavägen 20

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-506 370 00

Jobbnummer
704991

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Forum Syd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Forum Syd: