Utvecklingsinriktad lönespecialist till Personalenheten

Nacka kommun / Ekonomiassistentjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun i Nacka, Nykvarn, Stockholm, Lidingö, Norrtälje eller i hela Sverige

Nacka kommun har öppenhet och mångfald som sin vision och en grundläggande värdering som innebär att lita på människors kunskap, vilja och förmåga. Vi ska vara bäst på att vara kommun även när vi växer och du kan hjälpa oss i det arbetet.

Personalenhetens mål är att vara en attraktiv enhet i framkant med kompetenta, motiverade och stolta medarbetare.Inom personalenheten arbetar idag 6 lönespecilister,2 systemadministratörer, 2 systemförvaltare samt 5 medarbetare med uppdrag inom HR. Nu söker vi dig som trivs med att ha många kontakter i en utvecklingsorienterad miljö och som har kompetens inom lön & personaladministration.

Publiceringsdatum
2015-02-04

Dina arbetsuppgifter
Det huvudsakliga ansvarsområdet i rollen som lönespecialist är att se till att Nacka kommuns medarbetare får rätt lön i rätt tid och att ge stöd till våra chefer och chefstöd inom hela det löne- och personaladministrativa området. Du ansvarar även för att arbeta med och driva utveckling för personalenhetens specialistområden inom LAS, lag och avtal samt löneöversynsprocessen.

I arbetsuppgifterna ingår att
• Administrera och kontrollera löneunderlag till löneutbetalningar
• Arbeta i en supportfunktion och besvara frågor från medarbetare, chefer, chefstöd och myndigheter tillsammans med övriga lönespecialister.
• Arbeta med information och kommunikation för lag & avtal inom löne- och personalområdet
• Arbeta med kommunens LAS-hantering.
• Administrera kommunens löneöversynsprocess
• Vara delaktig i det kontinuerliga arbetet och utvecklingen för än högre kvalitet och effektivitet inom löne- och personalområdet med syfte att uppnå ständiga förbättringar - alltid med kunderna i fokus

Vi tror att du
• Är serviceinriktad och har kunden i fokus med ett professionellt och konsultativt förhållningssätt.
• Kommunicerar på ett tydligt sätt och har en mycket god samarbetsförmåga
• Är nyfiken, söker information och har lätt för att se förbättringsmöjligheter utifrån nya perspektiv
• Är bra på att lösa problem är självgående, strukturerad, noggrann och vill arbeta i ett härligt team!

Kvalifikationer
Det krävs att du har
• En KY-utbildning eller motsvarande som lönespecialist/löneekonom
• Har tidigare erfarenhet från att arbeta med löneprocessen samt med lag & avtalsfrågor inom löne- & personalområdet.
• Meriterande om du har tidigare erfarenhet av löneöversynsprocessen
• Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av personal- & förhandlingssystemet Personec P samt om du arbetat inom offentlig sektor.
• Vi ser även att du är en van användare av MS Office.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid 100 % dagtid
Tillträde: 1 april/Enligt överenskommelse

Kontaktperson för detta jobb
Linda Melander,Enhetschef

Telefonnummer: 08-718 77 73

linda.melander@nacka.se

Facklig företrädare

Sandra Bildsten, Vision

08-718 84 63

sandra.bildsten@nacka.se

Så ansöker du
Ansök senast: 2015-02-18

Ansökan endast via rekryteringsvertyg.

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Löneadmin

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nacka Kommun

Adress
Nacka Kommun
Granitvägen 15
13936 13936

Kontorsadress
Granitvägen 15

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2154758

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun: