Utvecklingsinriktad Kundhandläggare till Öresundskraft

Öresundskraft AB / Backofficejobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Öresundskraft AB i Helsingborg

Du är en duktig administratör med förmågan att se helheten och förstå sammanhang.

Du har stort lösningsfokus och drivs av att utveckla och effektivisera processer.

Du trivs med att arbeta verksamhetsnära i en föränderlig och utvecklande affär.

Du arbetar för en bättre värld.



Är du Öresundskrafts nya Kund handläggare ?



Om tjänsten och teamet Som energibolag är det ingen tvekan om vilken betydelsefull roll Öresundskraft har för framtidens energiomställning och för att kunna klara av de klimatutmaningar vi står inför. Tillsammans vill vi göra det enkelt för våra kunder att bidra till en hållbar och bättre värld med klimatsmarta energilösningar. För att kunna erbjuda våra kunder en sömlös och smidig kundupplevelse söker vi nu dig som vill arbeta tillsammans med ett engagerat team Kundhandläggare för att leverera kvalitativa och effektiva processer med kunden i fokus. Hos oss kommer du att vara en viktig spelare för att vi ska lyckas leverera våra erbjudanden till våra kunder hela vägen samt ge dem en upplevelse i världsklass!



Som Kundhandläggare till h ör du t eam Kund - och S äljsupport som ansvarar för verksamhetens administrativa arbetsuppgifter och processer kopplat till både privat- och före tagskund er . Vårt mål är att ständigt analysera och effektivisera vårt arbete så att kundens ärende kan flöda automatiskt och effektivt genom Öresundskrafts processer . Här har du stor chans att påverka och vi behöver dig som en viktig länk i flödet. Kund - och Säljsupport är en relativt ny enhet där två mindre enheter har slagits ihop för att på ett enklare sätt samarbeta, dela kunskap och utveckla våra administrativa processer framåt. Kulturen i teamet präglas av nybyggaranda och omtänksamhet för varandra . Vi gillar att för det mesta ses och arbeta tillsammans på kontoret, men det finns också möjlighet att arbeta ett par dagar hemifrån utifrån behov och verksamhetens förutsättningar. Utöver dina direkta åtta teammedlemmar arbetar du tillsammans med flera andra kollegor på Öresundskraft , både inom affärsområde Sälj- och Marknad dit du tillhör, men även med andra delar av verksamheten.

Din roll För att lyckas med uppdraget behöver du kunna arbeta detaljfokuserat på en hög administrativ nivå, med stark servicekänsla och flexibilitet. Du behöver vara analytisk och se möjligheter till effektiviseringar och automatiseringar och inte minst ha förmågan och viljan att driva igenom dessa. Ditt arbete präglas av strävan och viljan att göra det enkelt för kund för a t t på så vis säkerställa att vi bygger lojalitet och skapar nya affärer. I takt med att vi utvecklar och effektiviserar vårt arbete kommer innehållet i arbetsuppgifterna till viss del och av naturliga skäl förändras över tid . På så vis frigör vi mer tid till att fokusera på kvalitativa arbetsuppgifter och på de delar som skapar mest värde för våra kunder. För att du ska trivas i rollen är det därför viktigt att du gillar utveckling och förändring och att du är en positiv och drivande kraft i detta viktiga arbete!



I rollen som Kund handläggare kommer du att ansvara för att hantera administrativa arbetsuppgifter kopplade till de tjänster Öresundskraft erbjuder. I detta innefattas bland annat:

Avtalshantering, leverantörsbyten (PRODAT-hantering), massomförhandlingar, fullmaktshantering, mätvärdeshantering

Säljadministration och supportsamtal

Uppföljning och statisti k

Samarbete och support till våra företagssäljare

Samarbete och kontakt med andra nätägare och leverantörer

Identifiera effektiviseringar och utvecklingsmöjligheter i processer och arbetssätt

Införa identifierade effektivisering ar och automatisering ar i syfte att arbeta smartare och mer kvalitativt gentemot kund

Återkoppling och kommunikation med kund där din expertis skapar kundvärde



Om dig För att trivas och vara framgångsrik i rollen som Kundhandläggare t ror vi att du:

Är s trukturerad och lösningsorienterad

Drivs av att kunna påverka, förändra och förbättra processer och arbetssätt

Har en analytisk förmåga med känsla för detaljer samt förståelse för hur olika delar hänger ihop och påverkar helheten

Är engagerad i att skapa den bästa kundupplevelsen me d hög servicekänsla

Har mycket god samarbetsförmåga

Är kommuni kativ och professionell gentemot både kollegor och kunder

Är positiv, modig och har stort personligt driv

Motiveras av att arbeta gentemot uppsatta mål, med förbättringsarbete och att lära nytt

Har god systemvana och v an användare av Excel



Om du känner att detta stämmer in på dig är du varmt välkommen med din ansökan!



Ansökan Du ansöker med CV och personligt brev. I det personliga brevet önskar vi en kort motivering till varför du söker dig till tjänsten som Kundhandläggare på Öresundskraft samt vilka egenskaper, kompetenser och erfarenheter du vill bidra med. Sista dag att ansöka är 2023-02- 26.

Startdatum: Enligt överenskommelse.

Annonsen avser ett vikariat på 1-1,5 år.



Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Frederik Jakobsson , Enhetschef Kund- och Säljsupport, via mejl: frederik.jakobsson@oresundskraft.se .

Facklig kontakt Magnus Gunnarsson, Akademikerna, 042-490 3551

Emil Johnsson , Vision, 042-490 3516



Om Öresundskraft Vi är 400 positiva klimataktivister som tillsammans med våra 125 000 kunder skapar smarta tjänster, resurseffektiv energianvändning och ett hållbart energisystem. Vi har kraften att förändra, att bidra med lösningar på klimatutmaningarna och för att våra kunder ska få en enkel och behaglig energitillvaro. Med allt ifrån el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, solceller, laddning, bredband och stadshubb för Internet of Things till energitjänster arbetar vi för vår vision: "För en bättre värld".

Lika enkelt som att vara kund hos oss ska det vara att trivas och må bra som medarbetare! Förutom tillgång till n yrenoverade och moderna kontorslokaler får alla dessutom både träna varje vecka och årligen volontärarbeta 17 timmar på betald arbetstid. V i har helt enkelt gett oss sjutton på att tillsammans med kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. Kom och var med oss i detta viktiga arbete ! #tillsammansför17



Sökord: Administration, administratör, handläggare, kundsupport, kundhandläggare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Öresundskraft AB (org.nr 556089-7851), http://www.oresundskraft.se

Arbetsplats
Öresundskraft

Jobbnummer
7420945

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Öresundskraft AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Öresundskraft AB: